کتابخانه مرکزی بندرعباس که از سال ۸۷ ساخت آن آغاز شده هنوز کامل نشده است و چشم انتظار سفر رییس جمهور برای اعتبارات حمایتی است.

بلاتکلیفی ۱۵ ساله یک پروژه در بندرعباس

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های هرمزگان امروز در خصوص شرح اقدامات انجام‌شده طی ۶ ماهه مدیریت خود در اداره کل کتابخانه‌های استان بیان داشت: اداره کل کتابخانه‌های استان در کار احداث پروژه‌ها نیست و صرفاً بهره برداری از کتابخانه‌ها را به عهده دارد اما در این شش ماهه گذشته به جد پیگیر احداث و تأمین اعتبار برای این پروژه بوده‌ایم.

وی افزود: پیگیری تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری وقت به استان هرمزگان بوده که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۷ آغاز گردیده و مقررشده بود طی مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری برسد که باگذشت حدود ۱۵ سال و صرف اعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال هنوز تکمیل‌نشده است و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل نیاز دارد.

بلاتکلیفی ۱۵ ساله یک پروژه در بندرعباس

مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان افزود: طی ماه‌های گذشته تکمیل پروژه فوق در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی از اولویت‌های اصلی کاری قرارگرفته است و طی ۴ ماه، اعتبارات ذیل جهت تکمیل کتابخانه مصوب گردیده است.

مقررشده مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت جهت خرید سیستم‌های سرمایشی این مجتمع پرداخت شود.

محمدی تصریح کرد: همچنین اگر مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی از محل اعتبارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تخصیص جمع مبالغ فوق‌الذکر به میزان ۶۶۰ میلیارد ریال پرداخت شود، ساخت کتابخانه به پایان خواهد رسید و آماده بهره‌برداری می‌شود.

فرشاد محمدی با اشاره به مزایای کتابخانه مرکزی بندرعباس گفت: افتتاح این کتابخانه علاوه بر خشنودی مردم فرهیخته و فرهنگ دوست، هرمزگان سرانه فضای مطالعه کتابخانه‌های استان را به‌صورت چشمگیری افزایش خواهد داد و کتابخانه مذکور تبدیل به قطب فرهنگی و کتاب‌خوانی جنوب کشور خواهد شد.


 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.