مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هزار و ۹۷۴ پروژه پایدارسازی و رفع تنش آب شرب در شهرها و روستاهای این استان در حال اجرا است.

۱۹۷۴ پروژه تامین آب پایدار و رفع تنش در خراسان رضوی عملیاتی شد/ تأمین ۳۱ دستگاه تانکر برای آب رسانی

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: هزار و ۹۷۴ پروژه پایدارسازی و رفع تنش آب شرب در شهرها و روستاهای این استان در حال اجرا است که از این تعداد هزار و ۴۸۹ پروژه در بخش پایداری تأمین آب شرب و ۴۸۵ پروژه برای رفع تنش آب مشترکان شهری و روستایی عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی این پروژه‌ها را حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۶۰۵ حلقه چاه ،۱۵۷ کیلومتر برق رسانی به چاه‌ها، هزار و ۱۷۴ کیلومتر اجرا و بازسازی خطوط انتقال، ساخت و بازسازی ۵۴ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۱۹۶ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب، ساخت و بازسازی هشت ایستگاه پمپاژ و راه اندازی و چهار باب سامانه کیفی سازی آب معرفی کرد که در ۸۶ شهر و ۱۱۱ روستا فعال است.

وی اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌ها عبور از پیک مصرف ۱۴۰۳ تسهیل خواهد شد.

امامی بر ضرورت تأمین ۳۱ دستگاه تانکر برای آب رسانی به شهرها و روستاهای دارای تنش تاکید کرد و گفت: استفاده از منابع آبی سایر نهادهای دولتی همچون ارتش، سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی و عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای آب رسان بخش خصوصی در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: این شرکت تمام توان خود را برای تأمین آب کمی و کیفی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در قالب یک میلیون و ۵۴۴ هزار مشترک به کار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.