استاندار خراسان رضوی گفت: با شروع طرح کالابرگ الکترونیک برای حمایت از دهک‌های پایین درآمدی تا امروز ۸۰۹ هزار خانوار در خراسان رضوی مشمول این طرح شدند.

۸۰۹ هزار خانوار در خراسان رضوی کالابرگ الکترونیک گرفتند

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری اظهار کرد: با شروع طرح کالابرگ الکترونیک برای حمایت از دهک‌های پایین درآمدی تا امروز ۸۰۹ هزار خانوار در استان مشمول این طرح شدند و ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خرید با کالابرگ الکترونیکی توسط مردم در استان انجام شده و این روند رو به افزایش است.

استاندار خراسان رضوی افزود: در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند و در صورتی که دهک‌های اول تا هفتم ۲۰۰ هزار تومان خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه‌ای به آن‌ها اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از این طرح برای مشمولین کاملاً اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

نظری عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار صندوق فروشگاهی زنجیره‌ای و مغازه محلی در سطح استان شامل طرح فروش اقلام با کالابرگ هستند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از اهداف این طرح جدا کردن تورم از سفره مردم است که گام به گام در طول این مدت در حال حرکت در این مسیر هستیم. از فروشگاه‌های سطح استان نیز به عنوان مراکز توزیع اقلام جهت ثبت نام در این طرح دعوت می‌کنیم.

گفتنی است؛ مردم با نصب اپلیکیشن «شما» می‌توانند از جزئیات اعتبار کالابرگ خود و فروشگاه‌های مورد نظر اطلاع یابند. ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، گوشت، حبوبات و غیره در کالابرگ ملی در نظر گرفته شده است. امکان خرید یک ماه زودتر برای خانوارهای دهک ۸ و ۹ نیز وجود دارد ولی مشمول افزایش مبلغ اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی نخواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.