تداوم بحران انرژی در فرانسه باعث افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در این بخش شده است و در یک مورد بیمارستانی در بخش «سن-نزر» (Saint-Nazaire) واقع در غرب این کشور از افزایش حدود سه برابری قبض برق و گاز خود در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

بحران انرژی در فرانسه؛ افزایش سه برابری قبض سالانه یک بیمارستان

به گزارش قدس آنلاین این بیمارستان با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که با وجود اجرای سیاست کنترل هزینه‌های خود، در سال گذشته میلادی قبض گاز و برق این بیمارستان حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار یورو افزایش یافته است.

ارقام منتشر شده توسط این بیمارستان که به تایید سازمان بهداشت رسیده است، نشان می‌دهد که این مرکز درمانی در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو برای قبض گاز و برق هزینه کرده بود که این رقم در سال گذشته به حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هزینه انرژی در این بیمارستان که ۲.۲ درصد از مخارج کل را تشکیل می‌دهد، به تنهایی باعث حدود ۴۵ درصد کسری موقت بودجه شده است.

کارشناسان تاکید دارند که سیاست حمایتی دولت فرانسه از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید تقویت شود و این حوزه نیاز به حمایت مالی ویژه دارد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اواخر تیر امسال هشدار داد که اگر روسیه عرضه ذخایر باقی مانده گاز خود به این قاره را به طور کامل متوقف کند اروپا با زمستانی بسیار دشوار و بحران گاز مواجه خواهد شد.

بحران انرژی که بسیاری از تحلیلگران آن را نتیجه افزایش شدید بهای گاز طبیعی در پی تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو می‌دانند، با افزایش سرسام‌آور قیمت‌های برق و گاز، کشورهای اروپایی را در سیاه‌چاله تورم و رکود فرو برده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.