مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ مرکز متخلف مداخله‌گر در حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه  شناسایی شدند که بیشتر آن‌ها در بحث زیبایی، تزریق ژل و بوتاکس فعالیت غیرقانونی داشتند.

۹۵ مرکز متخلف مداخله‌گر در حوزه سلامت در مشهد شناسایی شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، سیدکاظم غفاریان افزایش تقاضای جامعه و تمایل به انجام اعمال زیبایی، زمینه را برای فعالیت مداخله گران سلامت بیش از پیش فراهم می‌کند اظهار کرد: فعالیت مداخله‌گران سلامت که از کارهای ساده آرایشی آغاز شده و تا موارد جراحی و تهاجمی ورود پیدا کرده‌ بر سلامت جامعه آسیب رسان است.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ورود مداخله‌گران سلامت به این حوزه تخصصی عوارض بسیار متعددی به همراه داشته و در همین خصوص باید اشاره کنیم که مورد عفونی‌ای بوده که با یک تزریق ساده در ناحیه بینی انجام شده و موجب سیاهی و عفونت بینی و انجام عمل جراحی شده است و موارد دیگر را هم در انتقال عفونت، ایدز، هپاتیت بی و سی، عفونت‌های قارچی و باکتریایی و سیاه شدن صورت، بینی و دیگر اعضای بدن دیده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ مرکز متخلف مداخله‌گر در حوزه سلامت شناسایی شدند که متأسفانه رشد زیادی به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته و بیشتر آن‌ها نیز در بحث زیبایی، تزریق ژل و بوتاکس فعالیت غیرقانونی داشتند که تمامی این مراکز غیرقانونی پلمب شده و متخلفان آن هم به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

غفاریان اضافه کرد: همچنین در حوزه فضای مجازی هم مشکلات و آسیب‌های زیادی مشاهده شده که تعداد آن بالا بوده و ما برای رفع مشکلات این حوزه و عدم‌ آسیب‌ به سلامت جامعه از پلیس فتا خواسته‌ایم که شناسایی افراد متخلف در این حوزه را داشته باشد.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در صورت ایجاد هرنوع بیماری‌ای، بروز هرگونه مشکلی و مشاهده هرنوع علائمی به پزشک متخصص آن حوزه مراجعه نمایند و از حضور در محل‌های نامعتبر در فضاهای حقیقی و مجازی و همچنین مصرف خودسرانه هرنوع دارویی خودداری نمایند تا که دچار مشکلات جدی و بعضاً غیرقابل جبران نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.