خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که حدود ۳۰۰ حامی صلح امروز یکشنبه با برگزاری تجمع اعتراضی در برابر پایگاه نظامی آکروتیری انگلیس در قبرس خواهان تعطیلی این پایگاه که در تشدید درگیری‌های منطقه‌ای در غزه و یمن نقش دارد، شدند.

حامیان فلسطین در برابر پایگاه نظامی انگلیس در قبرس تجمع کردند

به گزارش قدس آنلاین تجمع کنندگان خواهان تعطیلی همه پایگاه‌های نظامی‌ که از زمان استقلال قبرس در سال ۱۹۶۰ تاکنون تحت کنترل انگلیس قرار دارند، شدند.

بر روی پارچه نوشته‌های تجمع کنندگان در خواست «هم اکنون آتش بس!» در جنگ اسرائیل و حماس و همچنین «تامین مالی نسل کشی را متوقف کنید»، حک شده بود.

برخی رسانه‌های دیجیتال در انگلیس به پروازهای نظامی انگلیس و آمریکا از آکروتیری به تل‌ آویو و حمل تجهیزات نظامی برای (رژیم) اسرائیل اشاره کردند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه، مدعی شد: نیروهای انگلیسی مستقر در قبرس به حمایت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه داده و هیچ ‌یک از پروازهای نیروهای هوایی سلطنتی به اسرائیل حامل محموله‌های مرگبار نبوده‌اند.

این سخنگوی همچنین ادعا کرد که یک کشتی نیروی دریایی انگلیس با حمایت نیروهای انگلیسی مستقر در قبرس، ۸۷ تن کمک انگلیس و قبرس برای مردم غزه را به مصر تحویل داده است.

 جنگ غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، رژیم اسرائیل در این جنگ نابرابر باوجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا و همپیمانانش، جز کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامیان که بخش عمده‌ای از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی در این مدت، نسل کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و بیش از یکصد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.