رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی از جذب ۷۰ نیروی آموزش معلولان در این استان خبر داد.

جذب ۷۰ مربی آموزش معلولان در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش‌وپرورش ویژه مربیان کار و گفتاردرمانی معلولان اظهار کرد: لیست نهایی پذیرفته‌شدگان در این آزمون هنوز از سوی وزارتخانه اعلام نشده است و منتظر آن هستیم که ظرفیت‌های موجود در استان را بررسی کنیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت جذب در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر، اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان ۷۰ نیروی کار و گفتاردرمان جذب خواهد کرد که ظرفیت‌ها براساس قبولی هر شهرستان تعریف خواهد شد، به طور مثال خواف به یک نیروی گفتاردرمان و سبزوار به یک نیروی گفتاردرمان و یک نیروی کاردرمان احتیاج دارد که پس از نهایی شدن لیست قبولی‌ها، برنامه‌ریزی ظرفیت‌های شهرستان‌ها را معلوم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی شهرستان‌ها متقاضی شرکت در آزمون داشتند و برخی دیگر نه؛ بنابراین لازم است براساس نیاز شهرستان‌های استان اقدام به چینش پذیرفته‌شدگان کنیم.

روحانی تصریح کرد: در صورتی‌که ظرفیت یادشده به شکل کامل پر نشود، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود و نفراتی که بالاترین تراز آزمون استخدامی اخیر را کسب کرده باشند به‌کارگیری خواهند شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی در مورد محل خدمت این افراد هم توضیح داد: پذیرفته‌شدگان پس از طی مراحل نهایی استخدام، به مراکز سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشد تربیتی سراسر استان و مدارس استثنائی و تلفیقی فراگیر گسیل خواهند شد.

وی در مورد اینکه آیا این آزمون، پذیرفته‌شده معلول نیز داشته است یا خیر، تاکید کرد: شاخه‌های کار و گفتاردرمانی نیازمند سلامت و صحت کامل داوطلبان و پذیرفته‌شدگان است. با این حال در آزمون اخیر و از خراسان رضوی، یک داوطلب با آسیب بینایی در یک چشم، شرکت کرده بود که در معاینات ابتدایی توسط کمیسیون‌های پزشکی رد صلاحیت شد، اما با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت، مجوز حضور او در آزمون استخدامی را کسب کردیم و امیدواریم جزئی از قبول شدگان خراسان رضوی باشد.

روحانی در پایان در پاسخ به اینکه آیا از جمع نیروهای قراردادی کسانی بوده‌اند که در این آزمون شرکت کنند و تبدیل وضعیت شوند، توضیح داد: در آزمون فراگیر قبلی، دو نفر از همکاران قراردادی برای شرکت در آزمون آموزگاری استثنائی پذیرفته و تبدیل وضعیت شدند. اما در آزمون اخیر، تمامی پذیرفته‌شدگان نیروهای جدید خواهند بود و تبدیل وضعیتی در بین آن‌ها نیست.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.