این مرجع تقلید خطاب به مسئولان گفت: دشمن همیشه باید مرعوب باشد و از شما احساس ترس کند این مهم با حفظ آمادگی، بیداری و پیروی از فرامین ولی فقیه محقق می شود.

خطاب آیت الله نوری همدانی به مسئولان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله نوری همدانی روز شنبه در آغاز اولین جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، توجه به آیات قرآن کریم در فقه آموزی را مورد تاکید قرار داد و عنواان کرد: توفیق اشتغال به فقه اهل بیت یکی از توفیقات بزرگ الهی است که شکرگزار آن هستیم، توجه به آیات قرآن کریم در فقه آموزی امری مهم است و باید بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم همچنین بر ضرورت حفظ آمادگی در برابر دشمن تاکید کرد و ابراز داشت: حفظ آمادگی ابعاد گوناگونی را شامل می شود که آمادگیهای فکری، روحی، تجهیزاتی و اقتصادی از اهم آنها است.
وی ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ همواره در جبهه فرهنگی در برابر دشمن ایستادگی کردند و با حفظ آمادگی مانع نفوذ و تاثیر گذاری دشمنان، گروههای انحراف و بدخواهان در صفوف مسلمانان شدند.
این مرجع تقلید نسبت به تحرکات دشمنان در برابر نظام اسلامی هشدار داد و خطاب به مسئولان ابراز داشت: دشمن همیشه باید مرعوب باشد و از شما احساس ترس کند این مهم با حفظ آمادگی، بیداری و پیروی از فرامین ولی فقیه محقق می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت بیداری اسلامی در منطقه را یک حرکت فرهنگی دانست و عنوان کرد: نظام سرمایه داری غرب نیز مانند کمونیسم که از بین رفت، در حال فروپاشی است، در شرایط پیش آمده باید بیش از پیش معارف سیاسی و حکومتی اسلام را برای ملتهای منطقه تبیین کنیم تا نسبت به نقشه های استکباری غرب آگاه شوند و اقدامات لازم را برای انجام وظایف الهی انجام دهند.
این مرجع تقلید، سیاست و اداره حکومت را از جمله معارف اساسی اسلام برشمرد و ادامه داد: سیاست که همان تنظیم برنامه اداره امت می باشد، از جمله معارف اسلام است که باید به آن بیشتر توجه داشت. بعد حکومتی اسلام از ابعاد بسیار مهمی است که نیاز به تبیین دارد.
وی با اشاره به نقش حکومت در برنامه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گفت: ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه ها توجه بیشتری بر مسائل فقه حکومتی و سیاسی داشته باشند و توجه به این رهنمود، وظیفه همه استادان و فضلای حوزوی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.