اختتامیه ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه خراسان رضوی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اختتامیه ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، شامگاه یکشنبه ۲۳ دی، در راستای قدردانی از تلاش فعالان رسانه‌ای حوزه اقتصاد و تولید، مراسم ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه برگزار شد. رفت دارد باید خبرنگارانی داشته باشد که در خدمت راه انداختن قدم بردارند.

محسن رضوی، دبیر جشنواره تولید ملی و رسانه اظهار کرد: ۸۵۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۴۰۳ اثر در مرحله اول با در نظر گرفتن معیارهای داوری مورد نظر، برگزیده شدند. ۸۲ نفر از ۱۱ شهر استان خراسان رضوی در حوزه اقتصاد و رسانه شرکت کردند و آثار نشان می‌دهند که ما شروع خوبی داشته‌ایم.

رضوی افزود: این جشنواره به همت امیر روح پرور برگزار شد. که من از وی قدردانی می‌کنم.رسانه و فضای صنعت و تولید به شدت نیاز به هم افزایی دارد.

در ادامه مراسم غلامرضا بنی اسدی، رئیس هیئت داوران اظهار کرد: در این جشنواره به خاطر تخصص محور بودن علاوه بر ارزش محور بودن، شاخص‌های متعددی را هم ناظر به حوزه تخصصی تعریف شده است. نمره‌ای که برای داوری مورد نظر ما بود، میانگین دو جدول تعریف شده بود. ما بسیار مطالب خوبی داشتیم که می‌توانند در جشنواره دیگر بدرخشند.

رئیس هیئت داوران افزود: ما آثار را بدون دانستن نام افراد و نام رسانه داوری کردیم. به جای نام افراد با کد مواجه بودیم. نخواستیم که داوران تحت تأثیر نام بزرگ رسانه یا نام افراد بزرگ قرار بگیرند. آنچه دوستان انجام دادند فقط داوری اثر است نه داوری مؤثر! امیدواریم که در هم افزایی رسانه و تولید ملی شاهد جهش‌های چشم‌نواز بیشتری باشیم. و سفره مردم ما رنگین‌تر باشد با همکاری اصحاب رسانه و اصحاب صنعت این روزها دور نیست.

در ادامه همچنین فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی اظهار کرد: سپاه همیشه سعی کرده است کنار مردم و خادم مردم باشد. در مسئله صنعت هم اگر می‌خواهیم سد تحریم را بعد از انقلاب بشکنیم باید وحدت داشته باشیم. آمریکا نمی‌داند این سد و تحریم، جز مسکنی ناچیز برای خودش نیست. اگر سد بشکند آمریکا را سیل انقلاب اسلامی آنها را خواهد برد. در روزنامه گاردین ذکر شده بود که امروز ایران قدرت اول منطقه است. پس شما شک نکنید ایران ابرقدرت جهان است داشتن بمب اتم برای هیچ کشوری قدرت نمی‌آفریند بلکه داشتن نیروی انسانی، شرایط جغرافیایی و تمدن کهن است که قدرت را القا می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: هرچه که امروز تولید شده حاصل تلاش بی‌وقفه صنعتگران ما است. باید پیشرفت صنعت را به مردم نشان دهیم. نیاز به یادآوری این موضوع داریم. مطالبه‌ای که صنعت از دولت دارد اگر تحقق نیابد ما به عنوان یار دوازدهم کمک می‌کنیم.مشکلات زیاد است و ما سعی می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم. ما هستیم که گام رو به جلو در استان داشته باشیم. نگاه کردن به توانمندی‌های بی شمار است که به انسان امید می‌دهد.در مورد رسانه نکته قابل توجه این است که واقعیت نشان دهنده کار است ولی نوع درک ما نشان دهنده کار است. ادراک ما واقعیت را رسانه و فضای مجازی می‌سازد.انشاالله با همراهی اهالی رسانه و اهالی صنعت سال خوبی را در پیش خواهیم داشت.

در ادامه همچنین امیر رضا رجبی رئیس سازمان صمت خراسان رضوی اظهار کرد: در زمینه صنعت یک قدم همگانی، بهم رسانی صنایع متفاوت است. قطعاً باید روحیه مطالبه گری داشته باشید اما می‌شود در کنارش مراقبت کنید که صنایع تولیدی را تحقیر نکنید. افزایش کیفیت و کمیت را مطالبه کنید اما محصول را تحقیر نکنید. مثلاً در باب معدن داریم سعی می‌کنم موضوع را شفاف کنیم و به مردم این اطمینان را بدهیم که هیچ ثبت یک محدوده از طریق مراجعه به سازمان صمت نیست. همه از طریق سامانه انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی افزود: این موارد در ایجاد ذهنیت مثبت می‌تواند کمک کند. فکر می‌کنید چند محصول استان ما از رشد بالای ۳۰ درصد برخوردار بوده است؟ ما رشد تولید را ۳۰ درصد و بالاتر در نظر گرفتیم و برنامه‌ای دادیم که در ۲۹ واحد صنعتی منتخب، در ۴۴ واحد حداقل ۳۰ درصد رشد داشتیم. من از جامعه رسانه می‌خواهم بستر اشتیاق به تولید را در کل جامعه به عهده بگیرند.

در این مراسم حجت الاسلام پژمانفر نماینده مشهد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: باید به سمت شفاف سازی برویم، فعالیت بانک‌ها و مؤسسات بزرگ اقتصادی کشور باید روشن شود که این از وظایف رسانه است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی در تولید علم دارد که شناخته شده نیست، در شرایط سخت باید کارهای نو انجام شود و ظرفیت‌ها به مخاطب اصلی انتقال یابد که این مهم از وظایف رسانه است.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی وجود دارد و جلسات متعددی با دستگاه‌های نظارتی برای تبادل اطلاعات انجام می‌شود اما هم اینک به صورتی فضای ناامیدی در جامعه ایجاد کرده اند که منصفانه نیست، بخشی از مشکلات موجود به دلیل سو مدیریت، برخی به دلیل تحریم‌های داخلی و مانع تراشی‌ها ایجاد شده است، دموکراسی‌ها و چالش‌هایی که دستگاه‌های رسمی در مقابل مردم ایجاد کرده اند از عمده چالش‌های ما است.

اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره تولید و رسانه در خراسان رضوی

بخش خبر:
هیأت انتخاب و داوران ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه، برای معرفی نفرات اول و دوم در رشته تیتر به جمع‌بندی نرسید و فردی را معرفی نکرد ولی سه اثر را به عنوان رتبه سوم، در این حوزه، شایسته دانست: (به ترتیب الفبا)

نفر سوم / «مصطفی قطبی» از «خبرگزاری ایرنا» برای خبری با عنوان «رویکرد جدید صندوق ضمانت صادرات موجب رشد اقتصادی کشور شد»

نفر سوم / «حسین کوهزاد» از «پایگاه خبری توس اکو» برای خبری با عنوان «نقش درگاه ملی مجوز کسب وکار در روان‌سازی صدور مجوزها»

نفر سوم / «بهجت موسوی مقدم» از «خبرگزاری تسنیم» برای خبری با عنوان «تشکیل شهرک‌های صنفی به تصویب وزارت صنعت رسیده است»

بخش گزارش:
نفر اول / «مهناز اصغری» از «روزنامه صبح امروز» برای گزارشی با عنوان «۵۰۰۰ نفر در خطر سقوط به دره بیکاری!»

نفر دوم / «مصطفی قطبی» از «خبرگزاری ایرنا» برای گزارشی با عنوان «سرنوشت مبهم شرکت خانه‌سازی مشهد در توسعه دانش‌بنیان‌ها»

نفر سوم / «الهام مهدیزاده» از «روزنامه شهرآرا» برای گزارشی با عنوان «روایتی از کسب‌وکار تولید فرش دستباف ایرانی با حضور بانوان»

بخش مصاحبه:
نفر اول / «زهرا شریعتی» از «روزنامه شهرآرا» برای مصاحبه‌ای با عنوان «مافیا و مسئولان؛ در سیاهه آلودگی هوا»

نفر دوم / «طاهره فجر داودلی» از «روزنامه قدس» برای مصاحبه‌ای با عنوان «قصه کسب وکاری که با دو سینی شروع شد»

نفر سوم / «محمدرضا سالار مقدم» از «پایگاه خبری نوید تربت» برای مصاحبه‌ای با عنوان «کالای ایرانی مصرف کنید تا عزت ایران برگردد»

بخش ویژه:
هیأت انتخاب و داوران ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه، برای معرفی نفرات اول، دوم و سوم در بخش ویژه با موضوع تولید صادرات محور به جمع‌بندی نرسید و اثری را معرفی نکرد و فقط یک اثر را به عنوان شایسته تقدیر، معرفی کرد:

شایسته تقدیر / «رابعه مقداری» از «هفته‌نامه خیام نامه نیشابور» برای اثری با عنوان «حضور ۱۰۰ میلیون دلاری نیشابوری‌ها در بازار جهانی»

بخش سرمقاله:
نفر اول / «شهرام شیرکَوند» از «روزنامه دنیای خودرو تهران» برای سرمقاله‌ای با عنوان «اهمیت برندسازی در رشد تولید کیفیت محور و توسعه فروش»

نفر دوم / «سعید برند» از «روزنامه خراسان» برای سرمقاله‌ای با عنوان «آقایان مراقب باشید، این سرمایه بیمه ندارد!»

نفر سوم / «علی پاکباز خسروشاهی» از «هفته‌نامه نخست» برای سرمقاله‌ای با عنوان «زمستان سخت در کجا؟»

بخش عکس:
نفر اول / «وحید بیات» از «قدس آنلاین» برای اثری با عنوان «بازدید از کارخانه خودروسازی کیهان صنعت قائم»

نفر دوم / «محمد عباس‌نژاد» از «روزنامه همشهری تهران» برای اثری با عنوان «طلسم نوسازی اتوبوس‌ها شکست»

نفر سوم / «محسن رحیمی عنبران» از «باشگاه خبرنگاران جوان» برای اثری با عنوان «معدن فیروزه نیشابور»

بخش چند رسانه‌ای / مستند:
نفر اول / «سید عباس ضیایی هاشمیان» از «فضای مجازی صداوسیمای خراسان رضوی» برای اثر مستند با عنوان «مستندپشتِکار (فرت بافی)»

نفر دوم / «غلامرضا زوزنی» از «شهرآرا نیوز» برای اثر مستند با عنوان «فصل سردِ سرخ»

بخش چند رسانه‌ای / گزارش خبری:
نفر اول / «فاطمه سلطانی» از «خبرگزاری صداوسیمای خراسان رضوی» برای گزارش خبری با عنوان «خورشید و فلک»

نفر دوم / «اعظم فریدون مقدم» از «خبرگزاری صداوسیمای خراسان رضوی» برای اثر مستند با عنوان «صادرات کشمش سبز ایرانی با برند خارجی»

بخش چند رسانه‌ای / پادکست:
هیأت انتخاب و داوران ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه، برای معرفی اثرات اول و سوم در رشته پادکست به جمع‌بندی نرسید و فردی را معرفی نکرد و یک اثر را به عنوان اثر دوم معرفی کرد:
نفر دوم / «سارا اکبری» از «رادیو خراسان» برای اثر ارسالی با عنوان «فناوری‌های گره‌گشا»

بخش تیتر:
نفر اول / «طاهره فجرداودلی» از «روزنامه قدس» برای مجموع آثار ارسالی با تاکید بر تیترهای «ناز مسئولان برای ارزآوری گل‌های رز» و «سوختن گوهرها در شهر جهانی گوهرسنگ‌ها»

نفر دوم / «سعید برند» از «روزنامه خراسان» برای مجموع آثار ارسالی با تاکید بر تیتر «یخ اعتبارات آب مشهد را بشکنید»

نفر سوم / «بنیامین یوسف‌زاده» از «روزنامه شهرآرا» برای تیتر «هرکه بامش بیش، برقش بیشتر…»

شایسته تقدیر / «عبدالصمد حسینی» از «روزنامه ثروت» برای مجموع آثار ارسالی با تاکید بر تیتر «پای لنگ صنعت سنگ در راه بازارهای بزرگ»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.