سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از وجود ۱۸۲ پروژه راکد در استان خبرداد و گفت: این پروژه ها از سال ۱۳۸۰ در استان شروع شده و درصد پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۵۰ درصد است.

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه های راکد در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین، حیدر فتح زاده روز دوشنبه در نخستین دوره کارگاه آموزشی به هم پیوسته طرح های عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه ای) و نحوه اجرای سیاست های پیشگیرانه دستگاه های نظارتی استان، اظهار کرد: معلوم نیست که این تعداد پروژه بر مبنای چه نیازسنجی و منطقی عملیاتی شده اند.

وی با بیان اینکه قبل از ایجاد پروژه های عمرانی باید نیازسنجی و آینده پژوهی لازم صورت پذیرد، افزود: دستگاه های اجرایی قبل از شروع به اجرای هر پروژه ای از دستگاه های نظارتی مشاوره بگیرند تا سیاست های سلامت اداری و اقدامات پیشگیرانه لازم اعمال شود.

فتح زاده تاکید کرد: لازم است قبل از اجرای هر طرح و پروژه ای، مبادله موافقت نامه ها صورت گرفته و منابع تامین مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص شود که به نظر می‌رسد در برخی مواقع در این ارتباط سهل انگاری می‌شود.

وی در مورد این کارگاه آموزشی توضیح داد: این کارگاه با همکاری دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات، در قالب هفت دوره بهم پیوسته و در راستای توانمندسازی معاونان و کارشناسان اداری و مالی و مدیریت مطلوب دارایی ها برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی موضوعات مورد بحث در این دوره های آموزشی را مدیریت پیمان، آشنایی با قوانین و مقررات مالی و اسناد بالا دستی، قانون بودجه، معاملات دولتی، بهره وری و ارزش افزوده در دارایی ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری های مرتبط با پروژه ها عنوان کرد.

فتح زاده گفت: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان دستگاه های اجرایی با مفاهیم و بخشنامه های مرتبط با امور بودجه ای و ارتقای سلامت اداری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.