معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ازآنجایی‌که برنامه ششم توسعه ما را مکلف به سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در کشور و به‌تبع آن در استان کرده است، گفت: از سال ۱۳۸۶ تا به امروز ۳۷ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با منشا خارجی را صادر شده است.

صدور ۳۷ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه مسئله اصلی اقتصاد استان تولید است که شکل‌گیری تولید یا باید از محل سرمایه‌گذاری‌های داخلی یا از محل سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت گیرد، اظهار داشت: در کنار افزایش بهره‌وری، اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی برای ما دو چندان است که علاوه‌بر تأمین مالی، شاهد یک افزایش رقابت بین سرمایه‌گذاران هستیم و در کنار این موارد یک انتقال تکنولوژی هم به کشور اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ازآنجایی‌که برنامه ششم توسعه ما را مکلف به سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در کشور و به‌تبع آن در استان کرده است، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۶ تا به امروز ۳۷ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با منشا خارجی را صادر کرده‌ایم که از این تعداد ۲۳ مورد آن فعال و ۲۰ مورد آن مربوط به صنعت است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی ما از کشورهای هستند که زمینه سرمایه‌گذاری و علاقه به سرمایه‌گذاری در ایران را داشته‌ و تجربه کرده‌اند، ادامه داد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری ما از کشور چین و کشورهای ترکیه، هلند، اتریش و آلمان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

محمدی با بیان اینکه وضعیت سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی این را نشان می‌دهد که بسترهای سرمایه‌گذاری در استان مطلوب است، افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان که در تابستان امسال با رویکرد جدید آغاز به کارکرده است، تسهیل در صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران خارجی در اولویت نخست گذاشته است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست امسال برای ۵ سرمایه‌گذار خارجی جدید مجوز صادر کردیم، گفت: البته در سفر اخیر رئیس جمهور دو تفاهم‌نامه امضا شد که امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم آن  را عملیاتی کرده تا به فاز قرارداد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث عملکرد سرمایه‌گذاری خارجی، استان زنجان با چهار شاخص در حوزه سرمایه‌گذاری سنجیده می‌شود، افزود: یکی از این شاخص‌ها میزان سرمایه جذب شده به استان است.

محمدی با بیان اینکه ما با یک اختلاف زیاد با استان‌های مثل آذربایجان شرقی و البرز بیشترین میزان سرمایه جذب شده به استان از محل سرمایه‌گذاری خارجی با منشأ خارجی را داشته‌ایم، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه ما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با فراهم‌ساختن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در درگاه ملی سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌دار هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌های که در این زمینه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با رویکرد جدید اتفاق می‌افتد، شاهد افزایش بیشتر میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان باشیم.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.