پوستر جشنواره تئاتر بین‌المللی لاله‌های سرخ اندیمشک روز دوشنبه با حضور مسوولان استانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر لاله‌های سرخ

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز دوشنبه در آیین رونمایی از این پوستر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چند رویداد مهم پیش رو داریم که یکی از آنها جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک است.

مجید منادی افزود: این جشنواره تاکنون در سطح ملی برگزار شده که امسال قرار است به صورت بین المللی و با محوریت جبهه مقاومت برگزار شود.

رییس انجمن نمایش استان خوزستان و دبیر این جشنواره نیز گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین المللی لاله‌های سرخ امسال در چهار بخش برگزار می‌شود.

محمد یاقوت پور افزود: جشنواره لاله‌های سرخ پس از جشنواره تئاتر فجر با قدمت‌ترین جشنواره تئاتر کشور است که امسال از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان گفت: با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و لزوم تاکید و ترویج فرهنگ مقاومت، بخش نمایشنامه‌نویسی بین‌المللی نیز در ۲ حوزه نگارش نمایشنامه تئاتر صحنه‌ای و ارسال طرح تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک افزوده خواهد شد که فراخوان آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی گفت: بخش اول این جشنواره نمایشنامه نویسی بین الملل با محوریت جبهه مقاومت است و بخش دوم استعدادهای جوان استان است که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

یاقوت پور افزود: بخش سوم نیز برگزاری جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ است که در آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک ادامه داد: گام چهارم این جشنواره نیز با حضور گروه‌های بین المللی در چهارم آذرماه سال آینده و به مناسبت گرامیداشت شهدای اندیمشک در این شهرستان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این جشنواره لاله‌های سرخ به صورت ملی برگزار شده و امسال برای نخستین بار با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.