رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی گفت: استانداران خراسان رضوی و استان ماری ترکمنستان پیگیر رفع موانع همکاری‌های تجاری شده‌اند و قرار است هفته آینده هیاتی از خراسان رضوی با هدف ذکر شده عازم ماری ترکمنستان شود.

استانداران خراسان رضوی و «ماری» ترکمنستان پیگیر رفع موانع همکاری‌های تجاری شده‌اند

به گزارش قدس خراسان، احمد معصومی‌فر اظهار کرد: این سفر چهار روزه اواسط هفته آینده به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی به مقصد شهر ماری یا همان "مرو"، مرکز استانی به همین نام در ترکمنستان انجام خواهد شد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر رفع موانع همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه، افزایش تبادلات مرزی و تجاری و طرح ایده‌های جدید برای بهبود روابط ۲ طرف از دیگر اهداف این سفر است.

وی گفت: در این سفر، چند سند همکاری بین ۲ هیات استانی امضا خواهد شد و بحث‌های خواهر خواندگی بین یکی از شهرهای خراسان رضوی و یکی از شهرهای استان ماری ترکمنستان نیز پیگیری می‌شود.

معصومی‌فر افزود: مسایل مربوط به پایانه‌های مرزی و بازارچه مرزی مشترک، فعالیت‌های گمرکی و ترانزیتی و موضوع گذرگاه (کریدور) شمال- جنوب با حضور کنشگران بخش خصوصی فعال در این حوزه و همچنین انعقاد موافقتنامه‌های علمی و دانشگاهی از دیگر مباحثی است که قرار است در این سفر مطرح شود.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی ادامه داد: همکاری‌های زیست محیطی و مساله ریزگردها از جمله دیگر مباحث مورد علاقه برای گفت و گو در مرو است که البته ترکمنستان معتقد است منشا بخشی از ریزگردها مربوط به کشور ازبکستان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.