رئیس جمهور جدید تایوان روز دوشنبه با استقبال گرم از یک هیات آمریکایی تمایل خود را به ادامه روابط این جزیره با واشنگتن نشان داد.

رئیس جمهور جدید تایوان: حمایت آمریکا از ما اهمیت زیادی دارد

به گزارش قدس آنلاین، «لای چینگ ته»  رئیس جمهور جدید جزیره تایوان روز دوشنبه با استقبال از یک هیات آمریکایی بر ضرورت «تعامل مستحکم» با واشنگتن تأکید کرد.

 لای چینگ ته لای در مقر حزب خود  از این هیات آمریکایی استقبال کرد.

در حالی که تایوان از نظر دیپلماتیک توسط ایالات متحده به رسمیت شناخته نمی‌شود،  اما واشنگتن شریک و تامین کننده اصلی تسلیحات این جزیره است.

چین حضور نظامی خود را اطراف تایوان حفظ  و روزانه هواپیماهای جنگی و کشتی‌های نیروی دریایی را  به اطراف این جزیره اعزام می‌کند.

حزب (حزب دموکراتیک مترقی) اینک سومین دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورده است. لای چینگ ته، قرار است جایگزین «تسای اینگ ون» شود که برای ۲ دوره رئیس جمهور تایوان بود. در این انتخابات حزب «ناسیونالیست» که طرفدار روابط نزدیکتر با چین است نیز حضور داشت.

«شی جین پینگ» رئیس‌ جمهور چین در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی گفت که اتحاد مجدد سرزمین مادری «رویداد تاریخی اجتناب ناپذیر» است.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: «چین به یقین دوباره متحد خواهد شد و همه چینی‌ها در هر دو طرف تنگه تایوان باید به یک هدف مشترک متعهد باشند.»

پکن تحرکات غرب و تبریک پیروزی وزیر خارجه آمریکا به ویلیام لای چینگ ته را بی‌پاسخ نگذاشت و از آمریکا خواست به اصل چین واحد و تعهد رهبران خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:«ایالات متحده باید تعاملات رسمی با تایوان را متوقف و از ارسال هرگونه پیام اشتباه به نیروهای جدایی‌طلب خودداری کند.»

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.