رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار گفت: از مجموع ۱۶۰ باب مدرسه موجود در شهرستان رشتخوار واقع در جنوب خراسان رضوی، ۲۰ مدرسه تخریبی است.

۲۰ مدرسه تخریبی در رشتخوار وجود دارد

به گزارش قدس خراسان، حسین باهوش، دوشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که با محوریت هفته شوراهای آموزش و پرورش که ۲۴ الی ۳۰ دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: این مدارس تخریبی فاقد استحکام لازم است و برای بازسازی، ترمیم و یا مرمت این مدارس طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط اداره نوسازی مدارس استان، اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، از خدمات دلسوزانه فرهنگیان تقدیر و بیان کرد: اکنون در این خطه ۱۴ هزار دانش‌آموز توسط ۱۲۰۰ فرهنگی مشغول تعلیم و تربیت هستند که تلاش شبانه‌روزی این عزیزان سپاسداشت همگان را می‌طلبد.

وی با اشاره به آیه شریف "وَأمرهم شورا بینهم" گفت: اگر کشور و ملتی خواهان عزت، برتری سیاسی، پیشرفت علمی و آبادانی است باید به آموزش و پرورش به عنوان کار بنیادی توجه جدی کند، زیرا نیروی انسانی لازم برای تحقق این اهداف والا، محصول نظام آموزش و پرورش است.

باهوش تصویب و اجرای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در ۲۶ دی سال ۱۳۷۲ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را، تجلی مشارکت همگانی در نظام تعلیم و تربیت عنوان و اظهار کرد: با تحقق اهداف این شورا، راهکارهایی موثر و عملی در راستای تعمیق و تسهیل مشارکت جمعی برای پیشبرد اهداف متعالی آموزشی و پرورشی برای تربیت نسلی متعهد و متخصص برای آینده میهن اسلامی نمایان می‌شود.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار با اشاره به برپایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در ۱۱ اسفند امسال گفت: محیط مدرسه و به خصوص انتخابات شوراهای دانش‌آموزی محیط مناسب و شایسته‌ای برای تمرین دمکراسی و حضور تاثیرگذار درسرنوشت آینده کشور است.

وی افزود: لذا بی‌گمان آموزش و پرورش مهم ترین رکن توسعه و بستر فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در سرنوشت خود می‌باشد و تحق و توسعه آن منوط به مشارکت و حضور همه جانبه مردم، مسئولان و نهادهای مدنی و اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.