عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اگر دولت در حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب در نظر می‌گیرد، آیا نمی‌تواند اعتباراتی از منابع اصلی خود برای سلامت اختصاص دهد.

دولت نمی‌تواند ۳۴ هزار میلیارد تومان برای سلامت مردم بودجه بدهد؟

فاطمه محمدبیگی، بابیان این مطلب که موضوع تعرفه‌های پزشکی باید یکبار برای همیشه حل شود، افزود: بعضاً عدم همکاری بین بیمه‌ها و وزارتخانه‌ها با حوزه بهداشت و درمان به افزایش پرداختی بیشتر از جیب مردم ختم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده پولی و مالی دولت یعنی سازمان برنامه و بودجه باید به تعهدات خود عمل کند، اظهار داشت: تعرفه‌های پزشکی باید به گونه‌ای افزایش داشته باشد که ضربه سنگین به نظام سلامت کشور وارد نکند و در این بین به وضعیت معیشت مردم توجه ویژه‌ای شود.

محمدبیگی ادامه داد: تعهد دولت برای پشتیبانی نظام سلامت بسیار اهمیت دارد، بارها در این راستا دولت و مجلس مذاکرات سازنده‌ای با سازمان‌های بیمه‌گر داشته اند.

وی، بستن قرارداد بین پزشکان بخش خصوصی با بیمه‌ها را یکی از ملزومات واقعی شدن تعرفه‌ها و کاهش هزینه کرد مردم از جیب دانست و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ لزوم وارد کردن قرارداد پزشکان با بیمه‌ها در بودجه تصویب شد اما چرا تاکنون اجرایی نشده است.

محمدبیگی افزود: چند درصد از پزشکان بخش خصوصی در این راستا ملزم به بستن قرارداد با بیمه‌ها شدند، چند درصد از بیمارستان‌های بخش خصوصی از قرارداد بیمه‌ها خارج شدند، ما باید از طریق پوشش بیمه‌ای متخصصان سلامت و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، بیشتر از مردم حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم پوشش بیمه را برای متخصصان و ارائه دهندگان خدمت به مردم بالا ببریم در واقع طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع باید تقویت شود. افزایش تعرفه پزشکی شرط و شروط دارد. اگر نتوانیم طرح پزشک خانواده را بالا بیاوریم افزایش تعرفه نیز کمکی به این موضوع و رفع نیازهای پزشکان نخواهد کرد. در حال حاضر ارزش خدمات پزشکی در کشور به شدت کاهش یافته است. کیفیت ارائه خدمات پزشکی و استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب برای اعمال جراحی مهم است و نباید اجازه داد به دلیل معضل مالی کیفیت خدمات پزشکی افت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با گلایه از برخی مسئولان در دولت، افزود: متأسفانه در برخی مواقع ناخودآگاه کیفیت ارائه خدمات و تعرفه‌های پزشکی کاهش می‌یابد و صف بیماران برای گرفتن خدمات درمانی طولانی شده و ضمانت اجرا به صورت ناقص و ضعیف عمل می‌شود. اگر دولت در حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب در نظر می‌گیرد، آیا نمی‌تواند اعتباراتی از منابع اصلی خود برای سلامت اختصاص دهد تا مرگ و زندگی مردم به واسطه آن رقم زده نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.