برنامه تلویزیونی «جهان آرا» که از مدت‌ها پیش به دلیل ثبت‌نام مجری‌اش در انتخابات و حواشی آن متوقف شده بود، با تغییر مجری قرار است پخش خود را از سر گیرد.

«جهان آرا» مجری‌اش را تغییر داد و به آنتن بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، شهریور ماه امسال بود که توقف پخش برنامه «جهان آرا» در شبکه افق و جایگزین شدن ویژه‌برنامه‌ای محرمی به جای آن حاشیه‌ها پیرامون این برنامه را قوت بخشید؛ حاشیه‌هایی که بیشتر حول مجری می‌چرخید و از رفتن او از آنتن صداوسیما حکایت داشت.

توقف پخش «جهان آرا» که به موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد، پرسشی را در ذهن مخاطبان برنامه ایجاد کرده بود که علت چیست. پس از آن، انتشار ویدئویی در فضای مجازی پاسخی بر علت ماجرا بود. اینکه ظاهرا مجری برنامه قصد داشته نامزد انتخابات مجلس شود و در پیش ثبت‌نام هم نام‌نویسی کرده است.

از سویی با توجه به حساسیت انتخابات مجلس و بر اساس پروتکل‌های رسانه‌ ملی، در ایام نزدیک به انتخابات و از زمان نام‌نویسی نامزدها، افراد متقاضیِ حضور در این رقابت سیاسی ـ چه در قالب مهمان و چه در قالب مجری و ... ـ اجازه حضور در قاب سیما را نداشتند.

ایسنا در گفت‌وگویی با مجری سابق برنامه «جهان آرا» هم مساله را جویا شد که امیرحسین ثابتی در توضیحات بیشتری گفته بود: با توجه به اینکه در انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردم طبق قانون دیگر در برنامه «جهان آرا» نخواهم بود و اگر برنامه بخواهد ادامه‌دار باشد، مسئولان شبکه و صداوسیما در قبال آن باید تصمیم‌گیری کنند تا با مجری دیگری ادامه پیدا کند.

حالا بعد از گذشت حدود چهار ماه از حذف این برنامه «جهان آرا» با تغییر مجری به تلویزیون بازگشته است.

«جهان آرا» که یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های شبکه افق سیما محسوب می‌شود و در فصل‌های مختلف روی آنتن رفته و به موضوعات گوناگونی پرداخته، مجددا در جدول پخش این شبکه جای گرفته است.

برنامه «جهان آرا» قرار است با اجرای محمدرضا باقری به گفت‌وگو با کارشناسان و مسئولان بپردازد و مسائل سیاسی روز را بررسی کند.

این برنامه روزهای زوج، ساعت٢٢ از شبکه افق سیما پخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.