معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت با تنبیه بدنی انجام نمی‌شود، بلکه تخریب می‌شود. شغل معلمی رفتارهای نادرست با دانش‌آموز را نمی‌پسندد هرچند که بگویند دانش آموز مشکلات روحی و روانی داشته است.

تعلیم و تربیت با «تنبیه بدنی» تخریب می‌شود/ معلمان باید صبورانه برخورد کنند

علی فرهادی؛ معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در خصوص تاثیر برخوردهای تنبیهی معلمان در روحیه دانش آموزان و خدشه دار شدن شخصیت آن‌ها و لزوم توجه به چنین موضوعاتی اظهار کرد: این مسئله در نظام تعلیم و تربیت ما نزدیک به صفر است و نسبت به گذشته، تازه نه گذشته چندان دور، نسبت به همین ۴۰ سال پیش،  شرایط خیلی بهتر شده است.  

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگ عمومی، دین و عقل نیز چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرد و نمی‌پسندد. نظام تعلیم و تربیت ما و آموزش و پرورش کشور این رفتار را نه تنها مردود می‌کند، بلکه به شدت با چنین رفتارهایی برخورد می‌شود. خط قرمز تعلیم و تربیت ما این است که تعلیم و تربیت با تنیه بدنی انجام نمی‌شود و در چنین شرایطی تخریب می‌شود.  

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در مورد رفتارهایی که تخریب شخصیتی دانش آموز را در پی دارد با بیان اینکه از قریب به یک میلیون معلمی که داریم شاید یک یا دو مورد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، افزود: همین میزان نزدیک به صفر چنین رفتارهایی را هم زیاد می‌دانیم به خاطر اینکه در چنین مقوله با انسان سروکار داریم.  

براساس گفته فرهادی؛ اگر این رفتارها صرفا ناظر به خسارت مادی به افراد بود، می‌توانستیم بگوییم یک مورد چیز زیادی نیست، ولی نمی‌توان از کنار رفتارهایی که به زندگی افراد مربوط است ساده گذشت. معاون وزیر آموزش و پرورش در همین رابطه تصریح کرد: ما معتقدیم باید آمار نزدیک به صفر هم برای موارد مربوط به بدرفتاری معلم با دانش آموز به شدت مورد توجه باشد، چرا که این قبیل رفتارها ممکن است با زندگی یک فرد گره بخورد که قطعا می‌خورد.  

او افزود: به طور کلی این رفتارها از نظر ما مردود است و با کسی هم تعارف نداریم. در مهارت‌های معلمی و آموزش این مهارت‌ها نیز اتفاقا به همین موضوع و توانمندی معلمان از چنین منظری تاکید شده است.  

معاون وزیر در ادامه اظهار کرد: همانطور که ممکن است یک مادر یا پدری در مواجهه با فرزند خود از این قبیل رفتارها انجام دهد که در آن موارد نیز باید احتمال رفتارهای نادرست با فرزند خیلی کم باشد، در خصوص مواجهه معلم با دانش آموزان معتقدیم حتی این برخوردها در حد برخوردهای پدر و مادر هم نباید باشد. ما جایگاه معلم را خیلی بالا می‌بینیم؛ از نظر ما معلمان در جایگاه پیامبری نشسته‌اند و رسالت پیامبری را دنبال می‌کنند.  

به گفته فرهادی؛ شغل معلمی رفتارهای نادرست با دانش آموز را نمی‌پسندد هرچند که بگویند دانش آموز مشکلات روحی و روانی داشته است، بازهم چنین چیزی بدرفتاری معلم با دانش آموز را توجیه نمی‌کند.  

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در آخر خاطرنشان کرد: معلم در این زمینه‌ها باید صبورانه برخورد کند و در این مواقع باید دانش آموز را به مشاور معرفی کرد تا مشاور وضعیت دانش آموز را بررسی کند و ببینیم مشکلات دانش آموز و علت وقوع ناهنجاری‌های رفتاری او چه بوده است؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.