وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به عملیات موشکی برون‌مرزی اخیر سپاه گفت: تروریست‌ها و دشمنان از هر نقطه‌ای، چه مرزهای غربی و چه مرزهای شرقی امنیت ما را مورد تهدد قرار دهند، ما عکس العمل متناسب و سخت نشان خواهیم داد.

مقر تروریست‌ها را در هر نقطه از منطقه هدف قرار می‌دهیم/ صادرات نظامی و دفاعی کشور پنج برابر شده است

امیر محمدرضا آشتیانی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص عملیات موشکی برون مرزی سپاه پاسداران علیه مقرهای گروهک های ترویستی و داعشی وابسته به رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ما در دفاع از منافع ملی و مردم هیچ تردیدی نمی کنیم و محدودیتی نداریم، گفت: تروریسم در سراسر جهان محکوم است و هر اقدامی در مسیر نقض آرماش و امنیت مردم ما و اقدامات ترورستی علیه کشور ما با احترام به تمامیت ارضی و احترام و حقوقه مه همسایگانمان و کشورهای دیگر، عکس العمل نشان می‌دهیم.

وی در پاسخ  به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اینکه تاکنون همه عملیات‌های موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح علیه مواضع تروریست ها در غرب کشور انجام گرفته، آیا این برخوردها ممکن است در مرزهای شرقی نیز انجام گیرد؟ تأکید کرد: هر کسی در مرزهای ما یا در داخل بخواهد شیطنت کند و امنیت ما را مخدوش کند حتما ما با او برخورد می‌کنیم، گفت: برای ما فرقی نمی کند، از هر ناحیه و نقطه‌ای در منطقه که ما را تهدید کنند یا علیه کشور ما اقدام به طراحی، برنامه ریزی و اجرای عملیات تروریستی و امنیتی بکنند  ما عکس العمل متناسب، قاطع و سخت نشان می‌دهیم و مقرهای تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

وزیر دفاع تأکید کرد: تروریست‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که ما حتما  به هر حرکت آنها پاسخ می‌دهیم و تعلل نخواهیم کرد و این کار را در زمانی که مناسب بدانیم انجام می‌دهیم.

صادرات محصولات دفاعی و نظامی ایران ۴ تا ۵ برابر شده

امیر آشتیانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اینکه حجم صادرات نظامی و دفاعی کشور پس از لغو دومین گروه از تحریم‌های تسلیحاتی ایران در برجام چقدر افزایش یافته، همچنین خبرها در مورد درخواست روسیه برای خرید موشک فاتح ۱۱۰ پس از اثبات قابلیت های بالای آن، گفت: من در خصوص جزئیات قراردادها و همکاریهای نظامی و تسلیحاتی چیزی نمی‌گویم اما به طور کلی بدانید تعاملات و معاملاتی که با همه کشورهای همسایه، به ویژه روسیه داریم بر مبنایت فاهم نامه ها و قراردادها در حوزه  آموزش، تحقیقات و تجهیزات سطح خوبی دارد و ارتباطات مؤثری است.

وی تأکید کرد: ما در زمینه صادرات  تسلیحات و ادوات و تجهیزات نظامی و دفاعی با کشورهای زیادی همکاری و قرارداد داشته و داریم و رشد صادرات ما در این حوزه بعد از برداشته شدن تحریم ها مطابق زمانبدنی برجام ۴ تا ۵ برابر بوده است. البته رشد ما در این حوزه در سنوات گذشته همواره مسترم بوده است.

نیورهای مسلح ایران از قدرتهای موشکی جهان هستند

وزیر دفاع با یادآوری اینکه ما انواع و اقسام بسیار متنوع و کارآمدی از موشکها با بردها و قدرتهای مختلف را در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتهای موشکی جهان هستند.

وی اضافه کرد: ما انواع و اقسام موشک‌ها را چه موشک‌های کروز و چه بالستیک همه را در اختیار داریم و همه را دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که سطح فناوری‌ها را در این حوزه ارتقا دهیم و این موشک‌ها حتما در دستور کار ما قرار دارد و نتایج خوبی نیز به‌دست آورده‌ایم.

وزیر دفاع در خصوص موضوع مذاکرات تلفنی‌اش با همتای روس خود نیز با اشاره به اینکه ما تعاملات مستمری با روسیه داریم، گفت: با وزیر دفاع روسیه در خصوص ملاحظاتی که در منطقه داریم و باید رعایت شود، به ویژه احترام به حق حاکمیت ما و ایشان هم بر این مضووع تاکیدو قراررشد در سندی که  وزارت امور خارجه دنبال خواده کرد این امر حتما لحاظ شود که مواردی که به امنیت ملی، تمامین ارضی و حاکمیت ما بر می‌گردد از طرف دولت مسکو رعایت شود 

وی افزود: با توجه به ارتباطات و روابط راهبردی که ما و روسیه داریم آنها هم  کاملا نسبت به این قضیه توجیه و مصر هستند و قول دادن این را رعایت کنند. 

امیر آشتیانی درباره پیشرفت برنامه ساخت مسکن برای نیروهای مسلح هم  با بیان اینکه قرارگان ساخت مسکن در نیروهای مسلح این برنامه را دنبال می‌کند، گفت: ما متعهد شده‌ایم برای کمک به دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را برای نیروهای مسلح بسازیمو در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار واحد آن در دست ساخت است که  همه آنها بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.