دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است، چرا که پس از خلوت‌گزینی، کارآمدی و کارایی در خدمت به مردم مضاعف می‌شود.

خسروپناه: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در سالن ایثار این شهرستان در حال برگزاری است، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اعتکاف یک عبادت قرآنی و در همه ادیان است، در آیه ۱۲۵ سوره بقره خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل بر پاکیزه نمودن خانه خدا برای اعتکاف‌کنندگان و رکوع کنندگان و سجده‌کنندگان سفارش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ثواب اعتکاف در ایام‌البیض نخستین بار به حضرت آدم از سوی خداوند بیان شد تا هم عوارض وضعیه از حضرت دفع و ثواب این سه روز روزه گرفتن همانند روزه در تمام عمر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار تقید به انجام اعتکاف داشتند، افزود: اعمال اعتکاف می‌تواند در گره‌گشایی دفع شرور مادی و معنوی موثر است.

حجت‌الاسلام خسروپناه بیان داشت: شرط لازم برای استقرار حاکمیت، اعتکاف است، این درسی است که می‌توان از آیات مربوط به اعتکاف از قرآن برداشت کرد.

وی با اشاره به سه کارکرد مهم اعتکاف، تصریح کرد: تمرین زیست جمعی، خودشناسی و خودسازی و تمرین خلوت گزینی در جلوت از کارکردهای مهم آئین معنوی اعتکاف هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی بدون جامعه‌پردازی امکان‌پذیر نیست، گفت: جامعه‌پردازی نیز با خودسازی بینشی و منشی و کنشی به معنای رشد عقلانیت و دوری از رذائل امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام خسروپناه تاکید کرد: اعتکاف برای مسوولین نظام از توده مردم مهمتر است، چرا که پس از خلوت‌گزینی، کارآمدی و کارایی در خدمت به مردم مضاعف می‌شود.

وی، یکی از فناوری‌های مهم اثربخش را اعتکاف داتست و افزود: رشد معنویت به برکت نظام جمهوری اسلامی فراهم شده و امروز در جهان گسترش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.