بوستان شهری «برکت» با ۲۳ و نیم هکتار مساحت در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر کشور بهره‌برداری شد.

بوستان شهری «برکت» با حضور وزیر کشور افتتاح شد

به گزارش قدس خراسان، شهردار مشهد روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: این بوستان در سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی و به سرعت در سال جاری تکمیل شد.

محمد رضا قلندر شریف افزود: این بوستان در ۲ بخش احداث شده است که بخش اول آن به مساحت سه و نیم هکتار سال گذشته بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: برای احداث این بوستان در مجموع هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و دارای سه مسیر شامل ورودی شمالی از سمت بزرگراه امام علی (ع)، ورودی شرقی از سمت سید رضی ۵۸ و ورودی غربی از سمت انتهای دانشجو است.

شهردار مشهد ادامه داد: حدود یک هکتار از مساحت این بوستان برای کشاورزی شهروندان اختصاص یافته و ۲۰۰ قطعه ۲۵ مترمربعی برای کشت توسط شهروندان درنظرگرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، میزان کاشت چمن در این بوستان از حدود پنج هکتار به سه هکتار کاهش‌یافته و از گونه‌های گیاهی کم نهاده با نیاز آبی متوسط استفاده شده است.

قلندر شریف اضافه کرد: احداث سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی از جمله امکانات این بوستان است.

وی گفت: در این دوره پروژه های نیمه تمام زیادی بهره برداری و همچنین عملیات اجرایی چندین پروژه آغاز شد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در سایه همدلی موجود بین استاندار و مسوولان شهری پروژه های زیادی اجرایی می شود و قراردادهایی با قرارگاه خاتم برای اجرای تصفیه خانه و اجرای خطوط انتقال آب در دست نهایی شدن است.

وی گفت: خطوط مترو مشهد نیز با سرعت در دست اجرا است و امیدواریم با دستور وزیر کشور برای افزایش اوراق مشارکت مترو مشهد این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.