استاندار مازندران وجود «دلالان» را مهم‌ترین معضل در حوزه کشاورزی و مرکبات دانست و گفت: قدرت مردم مازندران در تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی از بمب اتم نیز قوی‌تر است؛ کشاورزان ما باید در این موضوع پافشاری کنند و حمایت دولت هم برای معرفی این قدرت ضرورت دارد.

«دلالان» مهم‌ترین معضل کشاورزی و مرکبات مازندران هستند

سیدمحمود حسینی‌پور پنج‌شنبه شب در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، مبارزه با فساد و رانت‌خواری را از اقدامات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و گفت: اصلاحات خوبی را در راستای سیاست دولت مردمی سیزدهم آغاز کرده است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: کارنامه دولت سیزدهم در دو سال گذشته در مازندران مشهود است و این مدیران خستگی‌ناپذیر استانی و شهرستانی جهادی پای کار آمدند.

استاندار مازندران گفت: استان مازندران به‌عنوان قطب گردشگری متاسفانه از مباحث دانش‌بنیان بهره نبرده است؛ مباحث کشاورزی باید از دولتی بودن خارج و به مردم سپرده شود.

حسینی‌پور، رشد اقتصادی، جلوگیری از واردات برنج، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ صادرات را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

وی تشکیل شرکت تعاونی را در حوزه کشاورزی مهم دانست و افزود: پایانه صادرات برنج در مازندران تحولی بزرگ بود و در همین زمینه شرکت‌های دیگری باید در شهرستان‌ها ایجاد شود.

استاندار مازندران به صادرات دریایی مرکبات اشاره کرد و گفت: این موضوع در رشد صادرات و حمایت از باغداران موثر بوده است.

وی وجود «دلالان» را مهم‌ترین معضل در حوزه کشاورزی و مرکبات دانست و افزود: قدرت مردم مازندران در تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی از بمب اتم نیز قوی‌تر است؛ کشاورزان ما باید در این موضوع پافشاری کنند و حمایت دولت هم برای معرفی این قدرت ضرورت دارد.

حسینی‌پور ادامه داد: با وجود حجم وسیعی از تولید مرکبات اما صنایع تبدیلی در استان وجود ندارد و خام‌فروشی هم مهم‌ترین ضایعات مازندران است.

وی ایجاد زیرساخت در حوزه آسفالت و آب در روستاها را دیگر اقدام دولت عنوان کرد و گفت: ۲۷ سال در همین استان رسوب پروژه داشتیم که با همت همین دولت به پایان رسید.

استاندار مازندران را یک کشور معرفی کرد و افزود: بسیاری از مردم دیگر استان‌ها درمازندران خانه دوم دارند و با حضور مسافران و گردشگران شمار خدمات گیرندگان افزایش پیدا می‌کند؛ با وجود ارائه خدمات ملی اما مازندران از اعتبار استانی بهره‌مند می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.