عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت به صنایع برای توسعه زیرساخت های ذخیره سازی گاز مشوق داده است. دو رویکرد بهینه سازی مصرف در بخش خانگی و همچنین توسعه ذخیره سازی گاز و سوخت دوم در کنار به کارگیری سیاست های افزایش تولید گاز مهم ترین اقدامات دولت در زمینه حل ناترازی انرژی در بخش گازی است.

بهینه‌سازی مصرف گاز در کنار افزایش عرضه برای کنترل ناترازی در زمستان است

رمضانعلی سنگدوینی در مورد ذخیره سازی گاز توسط صنایع به خبرنگار قدس گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه حل معضل ناترازی گازی، اقدامات مهمی است که در زمینه افزایش عرضه گاز صورت گرفته است؛ در این بخش اقدامات مختلف صورت گرفته است؛ به طور مثال در یک بخش، به سمت افزایش تولید گاز رفتیم که موجب بهبود عرضه گاز شد. همچنین در زمینه ذخیره سازی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است. وقتی شرکت گاز با یک‌ واحد تولیدی و صنعتی قرارداد می بندد؛ می گوید در تابستان موظف هستید سوخت گاز و همچنین سوخت مایع به عنوان دوم را ذخیره کنید اگر در شرایط خاص و حاد که دولت نتوانست گاز طبیعی را برای مجموعه استمرار دهد؛ صنعت باید از سوخت دوم استفاده کند. گاز مایع یکی از ظرفیت خوب کشور در این زمینه است چون هم این گاز را داریم و هم می توانیم آنرا ذخیره کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر به این سمت برویم که بتوانیم ال پی جی را به عنوان سوخت دوم در بخش صنعت و تولید استفاده کنیم جایگزین خوبی است ضمن اینکه باید در بخش های دیگر نظیر حمل و نقل نیز از این سوخت استفاده کنیم که البته در احکام برنامه هفتم توسعه حکمی آوردیم که طبق آن باید جایگاههای ال پی جی را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در زمینه حل معضل ناترازی گازی در بخش خانگی نیز به سمت اجرای مدل های موثر بر مدیریت مصرف بخش خانگی حرکت کردیم که سیاست های قیمتی و غیر قیمتی بخش خانگی به خصوص مشترکان پرمصرف در این زمینه کمک کننده بوده است.

سنگدوینی در رابطه با مشوق دولت به صنایع جهت ذخیره سازی گفت: دولت سیزدهم قدمهای خوبی برای بهینه سازی انرژی برداشته است. یکی از مهمترین نکات در برنامه هفتم توسعه، بحث بهینه سازی مصرف انرژی است که می تواند مشکل بزرگی از اقتصاد کشور حل کند؛ مشوقی که دولت به صنایع برای توسعه زیرساخت های ذخیره سازی گاز داده است نیز از دیگر موارد مهمی است که در صورت استفاده مناسب صنایع از این مشوق ها و زیرساخت ها، ناترازی گازی بخش صنعتی به حداقل خواهد رسید. دو رویکرد بهینه سازی مصرف در بخش خانگی و همچنین توسعه ذخیره سازی گاز و سوخت دوم در کنار به کارگیری سیاست های افزایش تولید گاز مهم ترین اقدامات دولت در زمینه حل ناترازی انرژی در بخش گازی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.