در دیدار وزیر نفت با رئیس جمهور ترکمنستان در مورد جنبه‌های کلیدی تعامل در بخش سوخت و انرژی که برای اقتصادهای ملی دو کشور راهبردی است، تبادل نظر شد.

انرژی و سوخت محور رایزنی وزیر نفت با رئیس جمهور ترکمنستان

جواد اوجی، وزیر نفت ایران در چارچوب سفر دو روزه خود به ترکمنستان با «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف طی این دیدار جنبه‌های کلیدی تعامل جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در بخش سوخت و انرژی را که برای اقتصادهای ملی هر دو کشور راهبردی می‌باشند، بررسی کردند.

موضوع اصلی گفت‌وگوی وزیر نفت ایران با رئیس جمهور ترکمنستان همکاری در بخش نفت و گاز بود که به گفته طرفین، فرصت‌های جدیدی برای گسترش آن فراهم‌شده است.

بردی‌محمداف از تبادل نظر بین متخصصان این حوزه برای پیدا کردن اشکال و روش‌های جدید همکاری حمایت و آمادگی جانب ترکمنستان برای بررسی همه پیشنهادها و ابتکارات شرکای ایرانی را اعلام کرد.

طی این دیدار خاطرنشان شد که بازدیدهای کاری هیات‌های دولتی در سطوح مختلف به توسعه روابط بین ایران و ترکمنستان در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، مجتمع سوخت و انرژی، حمل‌ونقل و ارتباطات، ساخت‌وساز کشاورزی و نیز بین نمایندگان جوامع تجاری کمک می‌کند.

در پایان این دیدار، دو طرف نسبت به توسعه بیشتر گفت‌وگوهای سازنده بین دولتی ابراز اطمینان کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.