پس از کشاورزان صدها کامیون دار آلمانی هم روز پنج شنبه در برلین در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولت به خیابان‌ها آمدند.

کامیون‌داران آلمانی هم در اعتراض به سیاست‌های دولت به خیابان‌ها آمدند

پس از کشاورزان، باربری‌ها نیز در برلین اعلام اعتراض کرده‌اند. صدها کامیون روز پنجشنبه برای شرکت در این اعتراضات وارد پایتخت شدند.

به این ترتیب روز گذشته صدها باربری و کشاورز بار دیگر در برلین تظاهرات کردند. پلیس از حضور حدود ۳۵۰ شرکت کننده و همچنین صدها کامیون، بیش از ۱۰۰ خودرو و ۴۰ تراکتور در دروازه براندنبورگ صحبت کرد. آنها در بنرهایی از جمله خواستار لغو افزایش عوارض کامیون‌ها و مالیات CO۲ شدند.

البته به گفته پلیس، به دلیل این تجمع اعتراضی در برلین اختلال عمده ای در ترافیک ایجاد نشده است. مرکز اطلاعات ترافیک برلین اطلاعاتی در مورد اختلالات حمل و نقل در X، که قبلا توییتر بود، ارائه کرد.

انجمن فدرال لجستیک و حمل و نقل حرفه ای (BLV-pro) خواستار برگزاری این تجمع حمل و نقل جاده‌ای به برلین شد. دانیل کنستانت، سخنگوی انجمن در RBB Inforadio گفت: وقتی صحبت از هزینه‌ها می‌شود، این صنعت به مرزهای محدودیت خود رسیده است. برای ما این مسئله به سادگی تضمین این است که در آینده شانسی برای زنده ماندن در بازار نداریم. به گفته وی نامه‌های بسیاری از جمله به دولت فدرال آلمان بی پاسخ ماند.

یک تجمع اعتراضی در دروازه براندنبورگ هم در روز جمعه برنامه ریزی شده است و کریستین برنریتر، وزیر حمل و نقل باواریا، نیز در این تجمع سخنرانی خواهد کرد. وی در سخنانی با این صنعت لجستیک ابراز همبستگی کرد. وی تاکید کرد: «دولت فدرال فعلی دائماً با اقدامات جدیدی این قشر را تحت فشار قرار می‌دهد. این همچنین می‌تواند برای مصرف کنندگان در صندوق سوپرمارکت گران باشد.

کنستانتین پوپوف، رئیس انجمن BLV-pro در این باره گفت: اعضای ما عصبانی هستند، آنها از سیاست نامید شده‌اند. هزینه‌های اضافی موجودیت شرکت‌های کوچک‌تر را تهدید می‌کند. بوندستاگ قبلاً تصمیم گرفته بود که در اکتبر سال گذشته تعرفه کامیون‌ها را افزایش دهد. بر اساس طرح های دولت شرکت‌های حمل و نقل مجبور به پرداخت ۲۰۰ یورو به ازای هر تن CO۲ هستند – طبق اطلاعات انجمن‌های صنعتی، هزینه‌های عوارض بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

در روزهای اخیر کشاورزان آلمانی هم اعتراضات گسترده‌ای را علیه سیاست‌های دولت فدرال آلمان به راه انداختند.

دلیل این اعتراضات پایان برنامه ریزی شده امتیاز گازوئیل برای کشاورزی است. انجمن کشاورزان، دولت فدرال را به خطر انداختن موجودیت کشاورزان متهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.