وزیر کشور گفت:«آب» یک موضوع مهم در استان خراسان رضوی است و طبیعتاً این استان و شهر مشهد گاهی دچار تنش آبی هستند.

«آب» یک موضوع مهم در استان خراسان رضوی است

احمد وحیدی پنجشنبه شب ۲۸ دی ماه در حاشیه نشست کمیته آب استان که در محل دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: «آب» یک موضوع مهم در استان خراسان رضوی است و طبیعتاً این استان و شهر مشهد گاهی دچار تنش آبی هستند.

وزیر کشور در ادامه افزود: سال گذشته این مشکل وجود داشت اما با مدیریت خوب استاندار خراسان رضوی و وزارت نیرو خوشبختانه کار به خوبی اداره شد. بر این اساس باید گفت در سال جاری بارش‌ها به نسبت سال‌های گذشته کمتر بوده و لذا سدها وضع خیلی خوبی ندارند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست کمیته آب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این نشست وضعیت آب استان ارزیابی شد. در این راستا طرح‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که بعضی از ‌آن‌ها در کوتاه مدت و بعضی دیگر در بلند مدت جوابگو خواهند بود. در این بین پروژه انتقال آب از دریای عمان هم مطرح بوده که آن هم زمان بر است.

وحیدی تاکید کرد: طبیعتاً برنامه‌های کوتاه مدت دیگری مثل استفاده از آب‌های زیرزمینی مطرح است. بر این اساس وزارت نیرو و استاندار خراسان رضوی دغدغه جدی نسبت به این موضوع دارند که امیدواریم با مرتفع شدن آن مشکلی در تابستان آینده نداشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.