دبیر ستاد مردمی ولادت و شهادت امام جواد(ع) گفت: در روز ولادت امام جواد(ع) برنامه «پسران آسمانی» اجرا خواهد شد که براساس آن پدران و مادرانی که در روز ولادت امام جواد(ع) این نام را بر فرزندش بگذارند، شامل امتیازاتی خواهند شد. 

اجرای طرح «پسران آسمانی» در روز ولادت امام جواد(ع) 

به گزارش قدس خراسان، مهدی رجب‌پور در نشست خبری ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد (ع) و روز پسر که ظهر امروز در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در میدان شهدا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گلباران حرم مطهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ماشین نویسی و نورافشانی با ذکر "یا جواد ابن رضا(ع)" از جمله برنامه های این روز مبارک است. 

دبیر ستاد مردمی ولادت و شهادت امام جواد(ع) در ادامه افزود: در راستای رسالت‌های والدین در انتخاب نام نیکو برای فرزندان در روز ولادت امام جواد(ع) برنامه " پسران آسمانی" تدوین شده که براساس آن با کمک دانشگاه آزاد مشهد و سازمان تبلیغات اسلامی در ۹ بیمارستان منتخب مشهد و کشور طرح ترویج نام نیک امام جواد (ع) و القاب ایشان راهبری می‌شود و پدران و مادرانی که در روز ولادت امام جواد(ع) این نام را بر فرزندش بگذارند، شامل امتیازاتی همچون ۹ درصد تخفیف از سوی بیمارستان و بسته های متبرک و فاخر آستان قدس رضوی خواهند شد. 

وی تشریح کرد: طرح چهارم، امامت و مهدویت نام دارد. ومجموعه مراسمات ولادت امام جواد(ع)، از دهم ماه رجب تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.  

رجب‌پور در توضیح برنامه پنجم گفت: "مولود بابرکت" از برنامه های دیگر است که طبق فرمایش امام رضا(ع) میلاد امام جواد(ع) مولود است و در همین راستا، قرار است شعرا، هنرمندان و خطاطان بر این موضوع کار کنند و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بر این موضوع به طور ویژه‌ای با ما همکاری خواهد کرد و اختتامیه این مراسم، در روز میلاد، ساعت ۱۸ در سالن بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد. 

دبیر ستاد مردمی ولادت و شهادت امام جواد(ع) طرح های "انقلاب نور" با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، "خادم‌الجواد(ع)" و " ندر نهم" از دیگر برنامه های این روز عنوان و اظهار کرد: اختتامیه این برنامه ها ۳شنبه، اول اسفند ساعت ۱۹ در سالن همایش‌های روزنامه قدس برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.