رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: ماهانه ۲۶ هزار تن در مشهد توزیع آرد داریم که این میزان در استان حدود ۵۲ هزار تن است.

ماهانه ۲۶ هزار تن آرد در نانوایی‌های مشهد توزیع می‌شود

به گزارش قدس خراسان، احمدرضا کشتگر اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه کشوری، نانوایی‌های سطح مشهد هم موظف هستند از این قانون تبعیت کنند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد، سهمیه آرد و نان بسته به منطقه و تعداد خانوار منطقه و خورد و خوراک منطقه متفاوت است. در یک منطقه‌ سقف خرید ۲۰ نان و در یک منطقه‌ دیگر ۱۰ نان است. در مناطق کم‌برخوردار و بسته به پرجمعیتی منطقه به‌طور معمول مصرف نان بیشتر از سایر مناطق است.

وی تصریح کرد: در سامانه نانینو سهمیه یک منطقه بر اساس جمعیت متمرکز در آن منطقه و میزان نانوایی‌های موجود اختصاص داده می‌شود. همین امر باعث شده خوشبختانه شاهد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها نباشیم. مسلما نانوا باید مدیریت مصرف و تقاضای بیشتر بعضی افراد در خرید نان را در نظرداشته باشد که میزان نان به هر خانوار را هم عرف منطقه مشخص می‌کند. در همین مشهد در واحدی حدود ۱۶هزار نان خشک شده که معمولا از نان تازه گران‌تر است را کشف کردیم و بر همین اساس باید مدیریت انجام شود.

کشتگر افزود: هتل‌ها، فست‌فوها، دیزی‌پزی‌ها و رستوران‌ها برای دریافت تعداد زیاد نان که تقاضا دارند باید به سامانه کسب‌وکارها مراجعه کنند تا نان با نرخ آزاد را خریداری کنند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد یادآور شد: ماهانه ۲۶ هزار تن در مشهد توزیع آرد داریم که این میزان در استان حدود ۵۲ هزار تن است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.