سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب افزایش قیمت بلیت اتوبوس واحد و قطار شهری در سال آینده خبر داد.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس واحد و مترو اصفهان

به گزارش قدس انلاین، علی صالحی روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اکنون میانگین قیمت بلیت اتوبوس واحد در اصفهان ۲۱ هزار ریال است که سال آینده متناسب با هر خط و بطور متوسط به ۲۷ هزار و ۳۰۰ ریال(۲ هزار و ۷۳۰ تومان) خواهد رسید یعنی بطور میانگین ۶ هزار و ۳۰۰ ریال بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در بیش از یکصد خط اضافه کرد: هزینه اتوبوسرانی برای هر مسافر بیش از سه برابر اعداد فوق است، با اینحال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، تلاش شد تا کمترین میزان افزایش قیمت را داشته باشیم.

سخنگوی پارلمان شهری اصفهان ادامه داد: قیمت بلیت خط نخست قطار شهری اصفهان اکنون ۳۱ هزار ریال است که سال آینده به ۴۰ هزار ریال(چهار هزار تومان) می‌رسد.

صالحی با اشاره به تصویب هزینه‌های سایر دستگاه‌های خدماتی شهرداری تصریح کرد: با توجه به تورم موجود سعی شد در حد امکان افزایش قیمت‌ها زیاد نباشد و بر همین اساس تعرفه‌های سازمان‌های آتش نشانی، پارک‌ها، زیباسازی، خدمات موتوری، حمل و نقل بار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایانه‌های مسافربری، فرهنگی، میادین و ساماندهی مشاغل، آرامستان‌ها، مدیریت پسماند و تاکسیرانی و تعرفه‌ مجموعه‌های گردشگری همچون باغ گل‌ها، ناژوان و باغ وحش صفه با همین شرط تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۲۸۰.۹ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری با ۴۵ درصد افزایش نسبت به بودجه امسال تقدیم شورای اسلامی این شهر شد و ۶۹ درصد آن مربوط به اعتبارات عمرانی و ۳۱ درصد مربوط به اعتبارات جاری است، ضمن‌اینکه تکمیل پروژه‌های شاخص عمرانی، حمل و نقل عمومی، فرهنگی، هوشمندسازی و طرح‌های محله‌محور از ویژگی‌های شاخص این بودجه خواهد بود.

خدمت‌رسانی اتوبوسرانی اصفهان با حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود، همچنین روزانه۸۰ هزار مسافر از خط یک قطار شهری مُتشکل از ۲۰ ایستگاه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.