مدیرکل طرح‌ها و مطالعات شهری شهرداری مشهد گفت: طراحی فاز دوم بوستان بهار شامل مسیر شادی، باغ خاطره، باغ کشاورزی، باغ شهروند و شهر پایدار، باغ اسکیت و دوچرخه و رینگ دوچرخه سواری از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری مشهد به اتمام و اکنون طرح این بخش از پارک برای ساخت به شهرداری منطقه ابلاغ شده است.

ابلاغ طرح بخش دوم بوستان بهار به منطقه ۳ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، حجت فرقانی با بیان اینکه بوستان بهار به وسعت ۸۲ هکتار در محدوده شمال شرق مشهد واقع شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ساخت این پارک گسترش امکانات رفاهی در مناطق حاشیه شهر مشهد در محدوده شمال شرق است. در طرح جامع سوم مشهد کاربری این پارک، کاربری فضای سبز شهری لحاظ شده و اطراف آن به صورت مسکونی و تجاری است.  

مدیرکل طرح‌ها و مطالعات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ استانداری در سال ۸۲ کاربری این پارک به صورت تفریحی، گردشگری، ورزشی و فرهنگی تغییر یافت، تصریح کرد: در همین راستا در جریان طراحی این پارک، ۳ پهنه فرهنگی در ضلع غربی، پهنه تفریحی در بخش مرکزی و پهنه ورزشی در ضلع شرقی پارک تعریف شده است. 

وی افزود: در فاز نخست این پارک بخش پیرامونی بوستان مربوط به حوزه عمومی شامل پارک خطی، زمین‌های ورزشی، باغ بانوان، فرهنگسرا، پارکینگ، مسیر سواره‌رو داخل پارک و فضای سبز به وسعت ۴۴ هکتار ساخته شده است. 

فرقانی ادامه داد: خوشبختانه طراحی فاز دوم این بوستان به وسعت ۱۹ ونیم هکتار در بخش مرکزی پارک شامل مسیر شادی، باغ خاطره، باغ کشاورزی، باغ شهروند و شهر پایدار، باغ اسکیت و دوچرخه و رینگ دوچرخه سواری از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری مشهد به اتمام رسیده و اکنون طرح این بخش از پارک برای ساخت به شهرداری منطقه ابلاغ شده است. 

مدیرکل طرح‌ها و مطالعات شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین وسعت فاز سوم این بوستان ۱۸ و نیم هکتار است. در جریان ساخت این بخش از بوستان که قرار است بخش خصوصی سرمایه‌گذاری داشته باشد آبراهه تاریخ و باغ‌های هنری بوستان بهار ساخته خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.