رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان مرکزی گفت: تعداد تاییدشدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان مرکزی، از ۳۰۶ داوطلب به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

آخرین اخبار انتخابات در استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین، با نزدیک شدن به ۱۱ اسفند تنور انتخابات آرام آرام در حال گرم شدن است و اخبار انتخاباتی این روزها بیشتر دست به دست می‌چرخد.

بر اساس آخرین اخبارها با پایان کار ثبت‌نام انتخابات پرونده ۵۲۴ نفر از داوطلبان برای تایید صلاحیت به هیات نظارت ارسال شد که در مرحله نخست ۳۰۶ داوطلب تایید، ۱۶۳ داوطلب نیز رد صلاحیت، ۱۵ داوطلب عدم احراز  و ۴۰ نامزد دیگر نیز انصراف دادند.

با اعلام مرحله اول رسیدگی به شکایت داوطلبان صلاحیت ۲۴ داوطلب دیگر در استان مرکزی به تایید رسید.

 این افراد کسانی بودند که در مرحله قبلی توسط هیأت نظارت استان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی عدم تأیید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده و در وقت قانونی اعتراض خود را اعلام کرده بودند.

  امسال در همکاری و هماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان مقرر شده در چندین مرحله، به تناوب و بر اساس تصمیم شورای نگهبان به صورت مرحله‌ای داوطلبانی که تأیید صلاحیت می‌شوند به مراکز حوزه انتخابیه اعلام شوند در حالی که در ادوار گذشته تنها در یک مرحله نتیجه بررسی شورای نگهبان اعلام می‌شد.

 مهلت قانونی ۳۰ روزه شورای نگهبان در تاریخ ۱۹ بهمن ماه پایان می‌یابد و نتیجه صلاحیت تمامی داوطلبان به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام می‌شود و فرمانداران موظف‌اند در تاریخ ۲۰ بهمن ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به سمع و نظر داوطلبان برسانند.

۲۴ داوطلب انتخابات استان مرکزی تایید صلاحیت شدند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان مرکزی در این رابطه گفت: تعداد تاییدشدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان مرکزی، از ۳۰۶ داوطلب به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

 حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی اظهار کرد: تعداد تاییدشدگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان مرکزی از ۳۰۶ نفر به ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: شورای نگهبان به استناد قانون و اختیارات ذاتی خود مبادرت به اعلام مرحله‌ای تاییدشدگان در فرصت یک ماهه خود کرده است که در این مرحله  ۲۴ داوطلب که در هیات مرکزی نظارت صلاحیت آنان احراز نشده بود، توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفتند.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان مرکزی با اشاره به اینکه روند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان ادامه دارد، افزود:  تاکنون بیش از  ۶۸ درصد داوطلبان این دوره مجلس در استان تایید شده‌اند،  و نتایج نهایی مرحله دوم ارزیابی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس ۲۰ بهمن ماه جاری اعلام می‌شود.

به گفته وی بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت استان، هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان انجام می‌شود و کسانی که از هیات نظارت مرکزی شکایت داشته باشند، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و شورای نگهبان نیز پرونده را بررسی می‌کند و اگر ادله کافی وجود داشته باشد شخص به رقابت برمی‌گردد و در غیر اینصورت از رقابت باز می‌ماند.

 صلاحیت«سیدمحمد جمالیان» تایید شد

همچنین براساس آخرین اخبار صلاحیت سیدمحمد جمالیان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شد.

 جمالیان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک بود که  پیش از این صلاحیت وی به تایید نرسیده بود.

 ۶ شبکه تلویزیونی تبلیغات نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس آغاز به کار کرد

همچنین روز گذشته طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی ۶ شبکه تلویزیونی تبلیغات نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس در استان مرکزی آغاز به کار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.