وزیر خارجه اردن روز دوشنبه گفت که رژیم صهیونیستی به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی فراتر از قوانین بین‌المللی است.

اردن: اسرائیل طوری عمل می‌کند گویی فراتر از قوانین جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز دوشنبه در سخنانی گفت که این کشور در تلاش برای ایجاد صلح در منطقه و اجرای راه حل دو دولت است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل به گونه‌ای عمل می‌کند که گویی فراتر از قوانین بین‌المللی بوده و برخی کشورها نیز در انجام این کار به اسرائیل کمک می‌کنند».

وزیر خارجه اردن اضافه کرد: «اسرائیل در حال ویران کردن آینده صلح و امنیت در منطقه بوده و تنها راه حل برای بحران، راه حل دو دولتی است».

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز دوشنبه گفت: «کابینه راست گرای اسرائیل به ریاست نتانیاهو، به پویش سیاسی بین‌المللی درباره تشکیل دولت مستقل فلسطینی پشت کرده است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی بار دیگر بر اصرار خود در جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطینی تاکید کرد.

طی روزهای گذشته شماری از وزرای کابینه رژیم اسرائیل به صراحت مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند و تاکید کرده‌اند در تل‌آویو بر سر این مسئله اجماع وجود دارد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم اخیرا گزارش داد که اجماع گسترده‌ای در تل‌آویو در مخالفت با شکل‌گیری کشور فلسطین وجود دارد.

«ایتمار بن گور» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا تاکید کرد همواره کشور فلسطین را انکار کرده است. از سوی دیگر، «میکی زوهر» وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل نیز گفت که تل‌آویو به هیچ وجه اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.