مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی استان تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

جاده‌های کوهستانی گیلان سفیدپوش شد/ همه مسیرها باز است

به گزارش قدس آنلاین، ‌غلامعلی نیک‌فهم با اشاره به آغاز بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان گفت: در محور پونل ـ خلخال هم از شب گذشته بارش برف آغاز شده و تاکنون ۱۵ سانت برف باریده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اینکه بارش برف از ساعاتی قبل در ماسوله هم آغاز شده افزود: در مناطق بالادست شهر تاریخی ماسوله ارتفاع برف به ۱۵ سانتی متر رسیده است. 

وی اضافه کرد: در محورهای سیاهکل – دیلمان و بهارستان – آقچای، برف شدید می‌بارد و حداکثر ارتفاع برف در این مناطق به ۵ سانتی متر رسیده است. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اینکه در جیرنده رودبار هم برف می‌بارد گفت: درحال حاضر همه راه‌های گیلان باز است و رفت و آمد در جریان است.

غلامعلی نیک فهم همچنین با اشاره به مسدود بودن جاده پونل به خلخال افزود: محور پونل – خلخال در محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل نبود ایمنی کافی تا پایان زمستان مسدود است.

وی گفت: در حال حاضر در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل، گردنه الماس در محور اسالم- خلخال، زندانه در محور پونل-خلخال بارش برف شدید ادامه دارد.

احتمال سفیدپوش شدن برخی مناطق جلگه‌ای در گیلان

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه بارش برف ماسوله، جیرنده و دیلمان را سفید پوش کرد و همچنان در این مناطق برف می‌بارد افزود: با شروع فعالیت سامانه بارشی در حویق تالش ۸۶ میلیمتر، ساحل آستارا ۷۷ میلیمتر و چابکسر ۶۳ میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی فعلی تا صبح پنجشنبه در گیلان ماندگار است افزود: با توجه به سرمای هوا از امشب در برخی مناطق مستعد جلگه‌ای استان، احتمال بارش برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دمای هوا از دو روز پیش تاکنون ۱۵ درجه سلسیوس کاهش یافته است گفت: پیش بینی شده است دمای هوا در استان تا پایان فعالیت سامانه سردو بارشی تا ۲۰ درجه سلسیوس کاهش یابد.

محمد دادرس افزود: دریا به دلیل مواج بودن تا صبح پنجشنبه برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

وی گفت: دمای هوای شهر رشت در حال حاضر ۷ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۹۳ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با دمای منفی ۴ درجه سلسیوس سردترین و منجیل با دمای ۱۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق استان بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.