وزیر ارتباطات با اشاره به پرتاب موفق ماهواره ثریا به مدار ۷۵۰ کیلومتری و امکانات جدیدی که دستیابی به این ارتفاع در اختیار کشور قرار می‌دهد، فناوری پرتاب ماهواره های سبک را در کشور تثبیت شده خواندو گفت: هدفگذاری شده تا سال ۱۴۰۱ به قرار دادن محموله های هزاز کیلویی در فضا برسیم.

پرتاب ماهواره یک تنی تا ۱۴۱۰/ تمدید مهلت ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت

قدس آنلاین: وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پرتاب ماهواره ثریا دهمین پرتاب موفق از این نوع در دولت سیزدهم بود که رکورد رسیدن به مدار ۷۵۰ کیلومتری را با فناوری پرتاب بومی ثبت کرد، اظهار داشت: این آمار معادل عملکرد ۱۰ سال قبل از این دولت است  و ما شاهد یک جهش پنج برابری در حوزه صنعت فضایی و ارسال ماهواره ها بوده ایم.

عیسی زارع‌پور که در حاشیه حجلسه دولت سخن می‌گفت، با بیان اینکه انشالله پرتاب‌های دیگری هم خواهیم داشت، افزود: توان ماهواره‌برهای ما در کلاس سبک در مدار ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتری تثبیت شده‌اند که این اتفاق در همین دولت رقم خورد و البته محصول تلاش‌های ۱۵ سال گذشته است.

وی به مزایای دسترسی به مدار ۷۵۰ کیلومتری برای صنایع کشور اشاره کرد و گفت: این مدار کروی است و مزایای زیادی دارد و مثلا  برای تصویربرداری در تعداد دفعات کمتری از این فاصله می‌توان عرض بیشتری تصویربرداری کرد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه ما الان در مدار ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلومتری محموله‌های تا  ۱۰۰ کیلوگرمی را با موفقیت  قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم محموله‌های چندصد کیلویی را در مدار قرار بدهیم اما در افق ۱۴۱۰ باید به قراردادن محموله‌های هزار کیلویی در مدار برسیم.

وی نگاه دولت سیزدهم به این حوزه را راهبردی عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور این موضوع را جدی پیگیری می‌کند و تا به حال دو جلسه شورای‌عالی فضایی برگزار شده و جلسه سوم هم تشکیل می‌شود. در بخش دفاعی و در وزارت ارتباطات همه همدل شدیم تا صنعت فضایی را به یک نقطه مطلوب برسانیم.

وزیر ارتباطات  درباره ضمانت افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت تا خرداد ۱۴۰۳ به ازای گران شدن بسته‌های اینترنت هم، تاکید کرد: دیروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان اپراتورها در وزارت ارتباطات برگزار شد. در آنجا داشبوردی رونمایی شد که آن را به شکل عمومی اعلام کردیم. مردم می‌توانند ببینند سرعت اینترنت اکنون چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود. سازمان تنظیم مقررات به عنوان نماینده مردم حتماً بر عملکرد اپراتورها نظارت می‌کند. ما این امر را به الحاقیه پروانه اپراتورها که اگر انجام ندهند با آنان برخورد و جریمه شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در راستای برگزاری انتخابات، گفت: یکی از وظایفی که به ما سپرده شده ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی است که تلاش می‌کنیم تا روز برگزاری انتخابات این زیرساخت‌ها، پایداری لازم را داشته باشند تا در شعب اخذ رأی سامانه‌های مرتبط در دسترس برگزارکنندگان انتخابات باشد.

وی همچنین از با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر، به مناسبت ۱۳ رجب خبر داد و گفت:  و کسانی که هنوز موفق نشدند می‌توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند شماره تلفن خود را مشخص کنند تا اینترنت رایگان برای آن‌ها فعال شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.