همزمان با افزایش سوانح هوایی برای هواپیماهای ساخت شرکت بوئینگ، یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به این شرکت روی باند فرودگاه آتلانتا پیش از بلند شدن، دچار سانحه شد!

سانحه روی باند فرودگاه؛ چرخ زیر دماغه بوئینگ پیش از پرواز کنده شد

به گزارش قدس آنلاین، به‌دنبال جدا شدن ناگهانی چرخ زیر دماغه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۵۷ روی باند فرودگاه، تمام مسافران به هواپیمای جایگزین منتقل شدند؛ این تازه‌ترین مشکل فنی است که برای هواپیماهای متعلق به این شرکت رخ می‌دهد!

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با تایید این خبر، اعلام کرد که این هواپیما متعلق به خطوط هوایی «دِلتا» بوده و درست قبل از پرواز و ترک فرودگاه بین‌المللی آتلانتا دچار سانحه شده است.

جدا شدن چرخ زیر دماغه این هواپیمای بوئینگ در حالی است که پس از کنده شدن درب خروج یکی دیگر از هواپیماهای بوئینگ(مدل ۷۳۷ مکس۹) روی آسمان، بازرسان فدرال بررسی و بازبینی هواپیماهای بوئینگ را تشدید کرده‌اند. بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ در حالی دچار سانحه شد که تنها هشت هفته از تولید آن می‌گذشت.

هرچند در آن سانحه هیچ‌کس آسیبی ندید اما سازمان هوانوردی فدرال آمریکا تمام هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس را زمین‌گیر کرد. براساس اعلام سازمان هوانوردی فدرال در حادثه جدا شدن چرخ زیر دماغه بوئینگ ۷۵۷ نیز هیچکدام از ۱۸۴ مسافر و همچنین ۶ خدمه آسیب ندیده‌اند.

در گزارش این نهاد آمده است که هواپیمای مذکور روی باند فرودگاه در صف پرواز بوده که به‌یکباره «چرخ زیر دماغه از جا درآمده و غلت‌زنان از هواپیما دور می‌شود.»

سخنگوی خطوط هوایی دلتا گفته که مسافران به هواپیمایی جایگزین منتقل شده‌اند و نیویورک‌تایمز نوشته است که مقامات شرکت بوئینگ از اظهارنظر خودداری کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.