فایننشال تایمز گزارش داد که آمریکا و چند واسطه عربی سعی دارند رژیم صهیونیستی را به پذیرش خواسته حماس برای آتش‌بس دائمی وادار کنند.

رژیم صهیونیستی تحت فشار برای پذیرش شروط حماس

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که قطر، مصر و ایالات متحده سعی دارند رژیم صهیونیستی را قانع کنند تا درخواست‌های حماس برای برقراری آتش بس دائمی را بپذیرد.

پیش‌تر، گفتگوهای حماس و تل‌آویو برای پایان جنگ و آزادسازی اسرا به دلیل مواضع رژیم صهیونیستی به بن‌بست خورده بود. 

در گزارش فایننشال تایمز آمده است که قطر در پیشنهاد خود طرح آتش‌بس یک‌ماهه و آزادسازی تدریجی اسرا را مطرح کرده بود. حماس نیز خواستار آن بود که در این طرح گام‌های نخست آتش‌بس دائمی در آینده ترسیم شود؛ اما مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد حماس موجب به‌هم‌خوردن مذاکرات شد.

یکی از منابع آگاه به فایننشال تایمز گفت: اسرائیل با آتش‌بس مخالفت کرد و این آخرین واکنش اسرائیل به قطر بود. حماس می‌گفت همه چیز خوب است اما در نهایت باید یک آتش‌بس دائمی برقرار شود. حال واسطه‌هایی از جمله آمریکا سعی دارند اسرائیل را متقاعد کنند تا آتش‌بس دائمی را بپذیرد.

همچنین به گزارش این روزنامه قرار است در روزهای آتی نخست‌وزیر قطر و روسای اطلاعاتی آمریکا، مصر و رژیم صهیونیستی در اروپا دیدار کرده به بررسی راه‌های از سرگیری مذاکرات بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.