ششم بهمن سالگرد تولد مردی است که واقعا بر گردن استقلال حق پدری دارد.

جمله تاریخی پدر استقلال در مورد پرسپولیس/ آیا کسی دیده که من و پروین علیه هم مصاحبه کنیم؟

در ششم بهمن سال ۱۳۲۴ و به فاصله چند ماه پس از تاسیس کلوپ دوچرخه‌سواران که بعدا به تاج و در نهایت استقلال تغییر نام داد، پسری در یک خانواده متمول به دنیا آمد که سرنوشت آبی‌های پایتخت را عوض کرد.

منصور پورحیدری خیلی زود به این نتیجه رسید که به جای دنبال کردن شغل پدری یا استفاده از تمکن مالی که خانواده‌اش برای او فراهم کرده‌اند، دلش می‌خواهد روزهای سخت و هیجان‌انگیزی را سپری کند به همین خاطر دل در گرو فوتبال و تیمی بست که سالیان بعد لقب پدر معنوی همان مجموعه را به او دادند. مردی که فروردین سال ۱۳۴۹ با آبی‌های پایتخت که آن زمان نامشان تاج بود، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت تا فوتبال ایران به اولین افتخار باشگاهی خودش در قاره کهن دست یابد.

پورحیدری در نیمه اول دهه ۵۰ به خاطر مصدومیت بازی کردن را کنار گذاشت اما از فوتبال نرفت و استعدادش به عنوان یک مربی شکوفا شد. مردی که در بهار سال ۵۸ مانع انحلال تاج شده و مدیران وقت ورزش را راضی کرد تا این باشگاه با اسم «استقلال» به فعالیت خودش ادامه بدهد، در همان مقطع سرمربی‌گری این تیم را هم بر عهده گرفت و پیش همه استقلالی‌ها شد منصورخان! منصورخانی که سالیان سال برای استقلال از جان و ثروتش مایه گذاشت و جام‌های بسیار زیادی را با این تیم به ارمغان آورد. کاپ‌هایی که قطعا ارزشمندترین آن‌ها، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا بود که مرداد ماه سال ۱۳۰۷۰ به دست آمد و پورحیدری را به تنها چهره تاریخ فوتبال ایران تبدیل کرد که توانسته تحت عنوان بازیکن و سرمربی قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را جشن بگیرد.

مردی که اگر الان خودش زنده بود باید شمع‌های تولد ۷۸ سالگی‌اش را فوت می‌کرد اما حالا ۷ سال است که آسمانی شده و خانواده‌اش با حسرت به جای او کیک تولد را می‌برند. هیچ وقت یادمان نمی‌رود اوایل مهر ۹۵ و حدودا ۴۰ روز قبل از این‌که چشم‌هایش را برای همیشه ببندد، در بیمارستان ما می‌گفت:

هر وقت می‌بینم بازیکنان یا مربیان و مدیران استقلال و پرسپولیس به هم می‌پرند، دلم می‌سوزد و غصه می‌خورم چون ما مثل دو بال یک پرنده هستیم و باید همیشه کنار هم باشیم. رقابت خیلی خوب است. من خودم استقلالی‌ام و بارها برابر پرسپولیس در دربی بازی کرده‌ام اما رقابت منافاتی با رفاقت ندارد. مگر کسی تا حالا دیده من و علی پروین با هم مشکل داشته باشیم؟ کسی دیده که علیه یکدیگر مصاحبه کنیم؟ پرسپولیس همیشه تیم دوم من بود هنوز هم هست. خود شما بچه‌های رسانه می‌دانید که راست می‌گویم...

و ما اهالی رسانه می‌دانستیم که واقعا راست می‌گفت. تولدت مبارک منصورخان و روحت همیشه شاد.

منبع: خبر ورزشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.