مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: کیفیت منابع تامین آب در خراسان رضوی به طور مستمر توسط کارشناسان آب و فاضلاب و نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت پایش می‌شود.

کیفیت منابع تامین آب در خراسان رضوی به طور مستمر پایش می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: عوامل تهدید کیفی ۴۳۰ منبع تامین آب شرب شهری و روستایی در استان از بین رفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: بهسازی دهنه، حصار کشی محوطه و تعیین حریم بهداشتی چاه‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای کنترل شاخص‌های کیفیت آب شرب مشترکان انجام شده است.

وی اضافه کرد: کیفیت منابع تامین آب در خراسان رضوی به طور مستمر توسط کارشناسان آب و فاضلاب و نهادهای نظارتی از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت پایش می‌شود.

امامی گفت: خط قرمز آب و فاضلاب کیفیت آب شرب است و موارد رفع تهدید منابع به تایید ۶ دانشگاه علوم پزشکی در استان رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در راستای اجرای سیاست های وزرات نیرو و شرکت مهندسی و در قالب برنامه ۱۰گانه ایمنی آب، نشست‌های منظم بررسی کیفیت آب شرب با حضور نمایندگان فرمانداری، صنعت و معدن، محیط زیست، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، نفت و سایر نهادهایی که به نحوی در حوضه آبریز دارای اختیارات و وظایفی هستند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون گواهینامه برنامه ایمنی آب برای شهرهای طرقبه، چناران، کاشمر و مجتمع های روستایی "گراخک" و "ابرده" در شهرستان طرقبه شاندیز و روستای "محمد تقی بیک" در شهرستان درگز صادر شده و در دیگر شهرها و مجتمع‌ها نیز در دست ممیزی و پیگیری است.

امامی گفت: هزار و ۳۵۰ حلقه چاه، ۲۱۱ چشمه و ۸۱ دهنه قنات، منابع تامین آب ۹۱ شهر و ۲ هزار و ۲۷۰ روستا در خراسان رضوی به جز شهرستان مشهد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.