ممبینی با بیان اینکه موعود بنیادی فر نسبت به داوران کشور های دیگر تجربه کمتری در استفاده از VAR دارد، گفت: همین موضوع باعث شد تا او از ادامه قضاوت در بازی ها جام ملت های آسیا بازبماند.

عدم تجربه کافی از VAR دلیل خداحافظی بنیادی فر با جام ملت ها بود

به گزارش قدس آنلاین هدایت ممبینی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال اظهار داشت: برای حضور در جام ملت‌های آسیا از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم و در فیفا دی‌ها بازی‌های تدارکاتی داشتیم. خدا را شکر کادر فنی خوبی در تیم ملی داریم و تمام بازیکنان با تجربه هستند. زمانی که به اردوی تیم ملی در قطر رفتم همدلی و اتحاد خوبی بین بازیکنان وجود داشت و بدون شک یکی از امیدهای قهرمانی در آسیا هستیم.

او ادامه داد: قضاوت موعود بنیادی فر در جام ملت‌ها خوب بود و به نظرم مشکلی نداشت اما با توجه به اینکه این مسابقات با سیستم کمک داور ویدئویی VAR برگزار می‌شود و در لیگ برتر از این سیستم استفاده نمی‌شود بنیادی فر به عنوان تنها داوری که مدارک مورد نیاز برای قضاوت با VAR را دارد به این مسابقات اعزام شد و درصدد هستیم در یک تا ۲ هفته آینده سایر داوران ما نیز این مدرک را بگیرند. تاکنون داوران زیادی را برای دریافت مدرک VAR به عربستان اعزام کرده‌ایم و با رایزنی که با مسؤولان فدراسیون فوتبال ازبکستان داشته‌ایم آنها می‌توانند در مسابقات کافا این بازی‌ها را قضاوت کرده و مدرک بگیرند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص خداحافظی زود هنگام موعود بنیادی فر با جام ملت‌های آسیا گفت: طبق صحبت‌هایی که با مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم آنها گفتند برای ادامه مسابقات از داوران کشورهایی مثل امارات، قطر، استرالیا، کره‌جنوبی استفاده کنند که تجربه بیشتری در استفاده از VAR دارند. قضاوت بنیادی‌فر و تیم ایرانی هم خوب بود. ان‌شاءالله در تورنمنت‌های بعدی قضاوت‌های بیشتری از تیم‌های داوری ایران خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.