مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مسیر ارتباطی ۴۰ روستا در پُشتکوه و پیشکوه فریدونشهر واقع در غرب استان که بدنبال بارش سنگین برف اخیر مسدود شده بود بازگشایی شد.

مسیر ارتباطی ۴۰ روستا در فریدونشهر اصفهان بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، منصور شیشه فروش افزود: در حال حاضر تلاش راهداران برای بازگشایی گردنه کِلوسه فریدونشهر ادامه دارد و ارتفاع برف در این منطقه بدنبال ریزش بهمن در برخی نقاط به پنج متر هم رسیده است.

کلوسه، ارتباط زمینی پشتکوه دوم شامل روستاهای کلوسه، «وستگان«، «دورک»، «کاهگانک»، «کاهگان بالا»، «گاهگان پایین» و «وزوه» را با فریدونشهر برقرارمی کند و هر سال زمستان با بارش برف مسدود می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می شود گردنه کلوسه نیز تا پایان امروز بازگشایی شود، افزود: یک اکیپ راهداری اکنون در این منطقه و اکیپ دیگری در محورهای پُشتکوه در حال برف روبی و بازگشایی هستند.

شیشه فروش افزود: ارتفاع برف در مناطق جنوبی استان از جمله سمیرم ۲۵ سانتی متر و در فریدونشهر تا ۵۰ سانتی متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه اکنون همه راه های اصلی استان باز است، افزود: با توجه به پیش بینی سامانه بارشی دیگری در اواخر هفته، عوامل امدادی و راهداری استان در وضعیت آماده باش هستند.

اُفت محسوس دما برای صبح روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود که در این زمینه نیز هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و یخبندان از اواخر روز یکشنبه تا اوائل سه‌شنبه این هفته در همه مناطق استان بویژه غرب و جنوب و ارتفاعات شمالی خبر داد.

بر این اساس، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و باغ‌ها و مزرعه‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی وجود دارد.
در این اطلاعیه به شهروندان و کشاورزان توصیه شده است تا مدیریت لازم را در مصرف حامل های انرژی، کنترل دمای گلخانه ها و مراغداری‌ها داشته باشند و با انجام تدابیر پیشگیرانه از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.