معاون وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اهتمام و جدیت لازم برای افزایش کیفیت آموزشی در تمامی مدارس تاکید کرد و گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگشت به کتاب‌های درسی، محوریت و مرجعیت معلم بوده که از سال گذشته در آموزش و پرورش آغاز شده است.

ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش قدس خراسان، احمد محمودزاده روز دوشنبه در گردهمایی روسای مشارکت‌های مردمی استانهای کشور در مشهد اظهار کرد: مدارس غیر دولتی نباید آموزشگاه محور و آموزش محور باشند، تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی و انقلابی در این مدارس اولویت دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پنج محور برنامه ای برای مدارس غیردولتی مشخص شده که باید در این قالب برنامه ریزی اجرایی صورت گیرد، افزود: در کنار نگاه به مسایل علمی و آموزشی به تربیت دانش‌آموز در تمامی ساحتهای ۶گانه مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود.

وی گفت: بیشتر ۴۳ شاخص دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به موضوعات مهارتی، زیستی، بدنی و تربیتی و دینی توجه دارد، بنابراین صرف مسایل علمی کفایت در تعلیم و تربیت ندارد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت اسناد بالادستی، بیان کرد: سه عنصر کلیدی شامل تربیت و مسوولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش و نیز نیروی انسانی به عنوان عامل تمدن سازی در زمینه تعلیم و تربیت باید در برنامه‌ریزی ها مد نظر باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کلاسهای درس با حضور نیروی انسانی اهداف جمهوری اسلامی و ولایت مداری نسل آینده محقق می‌شود، افزود: به همین دلیل می توان گفت خط مقدم استقرار نظام اسلامی، مدرسه است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم تاکید شده است.

وی اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی باید به گونه ای باشد که به تحقق اهداف منجر گردد و برنامه ریزی موثر در جهت تحقق اهداف عالی در موضوع تعلیم و آموزش در حوزه مدارس غیردولتی مورد تاکید است.

محمودزاده ادامه داد: هیچ اصراری به توسعه مدارس غیردولتی نیست و اصرار ما صرفا بر کیفیت بخشی در این مدارس است و مدارس غیر مجاز نیز باید جمع آوری شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص شهریه مدارس غیردولتی افزود: برقراری توازن شهریه میان مدارس و کنترل شهریه های مازاد در دستور کار برای کلیه مدارس به صورت یکسان است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با رانت و فساد در تمامی بخشهای کشور در دولت سیزدهم مد نظر است، گفت: این مهم در مدارس غیردولتی و بخش مشارکت‌های مردمی نیز به شدت مورد توجه است.

محمودزاده بر ضرورت اهتمام و جدیت لازم برای افزایش کیفیت آموزشی در تمامی مدارس تاکید کرد و گفت: جهت گیری وزارت آموزش و پرورش با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگشت به کتابهای درسی، محوریت و مرجعیت معلم بوده که از سال گذشته در آموزش و پرورش آغاز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سنجش، ارزیابی و تحلیل درست از وضعیت درسی در پایه های تحصیلی در مدارس غیردولتی به ویژه در پایه های دهم تا دوازدهم باید با قوت انجام شود، همچنین احیا و تاثیر رویکردهای فرهنگی مورد توجه است.

وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی و هیات امنایی باید با انس با قرآن و محورهای فرهنگی و دینی در کشور شناخته شوند و از ظرفیت این مدارس در بخش کمکهای والدین و خیرین استفاده شود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محوریت و اهمیت توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و نگاه کلیدی رهبر معظم انقلاب بر توسعه این آموزشها بیان داشت: پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با توافق انجام شده بین ۲ وزارت رفاه و اقتصاد برای تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.