مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: جانمایی سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در پایتخت انجام شده و سال آینده عملیات احداث اولین نیروگاه آغاز می‌شود.

احداث سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در پایتخت/ جابجایی آراد کوه کار ساده‌ای نیست

به گزارش قدس آنلاین، حلیا حسینی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اولین نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در اراضی بهشت زهرا (س) سال آینده ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز اقداماتی انجام شده که ساخت اولین توربین آبی برای تولید انرژی سال آینده در منطقه ۱۵ و در محدوده بوستان سرخه حصار اجرایی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس نیز در دستور کار است، افزود: این نیروگاه‌ها در مناطق ۲۲ گانه ساخته می‌شوند که تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر برق تولیدی از انرژی خورشیدی به ظرفیت برق اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در حوزه مدیریت مصرف انرژی بعنوان تنها متولی در مدیریت انرژی مدیریت شهری است.

حسینی اضافه کرد: در این راستا چند هدف از جمله توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین بهینه سازی انرژی و ارایه راهکارهای مناسب در این خصوص دنبال می‌شود.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به اضافه شدن ۶۲ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی تهران شدیم همچنان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۵ کیلو وات و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۰ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی شهر تهران اضافه شده است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: طرح مدیریت مصرف انرژی در ۲ سال اخیر در بیش از یک هزار ساختمان شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

خسینی در خصوص گمانه زنی رسانه‌ای در خصوص تعطیلی و جابجایی مرکز زباله سوز آرادکوه نیز گفت: هنوز ارزیابی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و این طرح تنها در حد یک کار مطالعاتی است و در این زمینه باید منابع طبیعی اقداماتی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.