نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن گفت: نگران هستیم و از ایران می‌خواهیم تا به کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه دهد.

واکنش لندن به حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن

به گزارش قدس آنلاین، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در خصوص کشته و زخمی شدن ده ها نفر از نظامیان آمریکاییی در یک پایگاه در اردن نزدیک مرز با سوریه اعلام کرد که نگران تشدید تنش ها در غرب آسیا است و لذا از ایران می خواهد تا به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

نخست وزیر انگلیس بی اشاره به عدم دخالت تهران در اینگونه حوادث در منطقه، با محکوم کردن این واقعه گفت: نگران هستیم و از ایران می خواهیم تا به کاهش تنش ها در منطقه ادامه دهد.

از سوی دیگر، سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این ارتباط به خبرنگاران گفت: معتقدیم که این حمله از سوی گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت دارند، انجام شده است! از توانمندی هایمان- دیپلماتیک و انواع دیگر- به منظور تنش زدایی در منطقه استفاده خواهیم کرد.

سی ان ان شب گذشته با انتشار خبری فوری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که بر اثر وقوع حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی کشته شدند.

در این حادثه ۲۵ نظامی این کشور نیز زخمی شدند.

مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در غرب آسیا کشته می‌شوند.

حادثه در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.