امیر قلعه‌نویی به دنبال پیروزی ایران در یک هشتم نهایی برابر سوریه است تا ایران را به جمع هشت تیم برتر آسیا برساند.

آمار درباره تقابل ایران و سوریه چه می‌گوید؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپورت، سوریه در اولین حضور خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا چهارشنبه شب در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف ایران می‌رود.

تیم ملی ایران در صدر جدول گروه C قرار گرفت و در بازی آخرش ۲ بر یک مقابل امارات پیروز شد و  سوری‌ها نیز با شکست یک بر صفر هند در دیدار قبلی خود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به این مرحله راه یافتند.

نکات آماری این دیدار را در زیر می‌بینید:

* ایران برای هشتمین بار متوالی در جام ملت‌های آسیا راهی مرحله حذفی شد و روند شکست‌ناپذیری خود در مرحله گروهی این مسابقات را به ۲۳ بازی رساند.

* در چهار دوره گذشته جام ملت‌های آسیا برای سومین بار است که ایرانی‌ها مرحله گروهی را با رکورد صددرصدی به پایان می‌رسانند و اکنون در ۱۶ بازی متوالی در تمام رقابت‌ها شکست نخورده‌اند.

* ایران نزدیک دو سال است که مقابل هیچ تیم آسیایی شکست نخورده و کره جنوبی آخرین تیمی است که آنها را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده است.

* در حالی که ایران موفقیت زیادی در دور گروهی داشته همیشه در دور حذفی مشکل داشتند و در چهار تلاش قبلی خود تنها یک بار توانستند به یک چهارم نهایی یا بیشتر برسند.

* تیم‌ملی از زمان شکست مقابل آمریکا در جام جهانی، تنها در سه بازی گل اول را از حریفانش دریافت کرده و هر بار نیز توانسته گل خورده را جبران کند.

* ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی در تمام دیدارهایش به گل رسیده است.

* سوریه در دور گروهی جام ملت‌ها تنها یک گل در سه بازی دریافت کرد که کمترین گل‌خورده در تاریخ سوریه در مرحله گروهی این رقابت‌ها بود.

سوریه از زمان قهرمانی در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در سال ۲۰۱۲، هیچ‌گاه در یک تورنمنت به دور حذفی نرسیده بود.

سوریه از زمان شکست ۵ بر صفر مقابل ژاپن در نوامبر گذشته، بهتر شده و در ۴ بازی از ۵ بازی قبلی خود حداکثر یک گل در هر بازی دریافت کردند و تنها یک بار شکست خورده‌اند (۱-۰ در مقابل استرالیا).

 اردیبهشت ۱۳۵۲ تنها باری بود که سوریه مقابل ایران پیروز شد و توانست با یک گل برنده شود. آنها در چهار دیدار متوالی مقابل ایران گل نزده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.