رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: غربالگری سرطان های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود.

غربالگری رایگان سه سرطان شایع در یزد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر «محمد علی اوزی نژاد» همزمان با پویش ملی مبارزه با سرطان افزود: بعضی از سرطان‌ها تنها با معاینه پزشکی و آزمایشات تکمیلی تشخیص داده می شوند و افراد جهت غربالگری و تشخیص زودهنگام می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: تشخیص زود هنگام سرطان به این معنی است که ما علائم هشداردهنده سرطان را بدانیم تا اگر این علائم رادرخود پیدا کردیم هرچه زودتر به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: غربالگری به ما کمک می کند تا در افرادی که هیچ علامت هشدار دهنده ای برای سرطان ندارند اما به دلیل شرایط جنسی(مثلا سرطان پستان)یا سنی خاص (مثلاً سن بالای پنجاه سال در سرطان روده بزرگ) بالقوه در معرض سرطان هستند اقدامات تشخیصی به موقع را انجام دهیم.

دکتر اوزی نژاد خاطر نشان کرد: لازم است هم ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی وهم بیماران به اهمیت تشخیص زود هنگام و انجام فعالیت های غربالگری سرطان پایبند باشند تا منجر به بهبود نتیجه وکاهش اتلاف منابع شود.

پویش ملی مبارزه با سرطان از هفتم تا ۱۵ بهمن با شعار “من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم خانواده ام و جامعه ام” در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.