رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: طبق سرشماری سال ۹۵، سالانه ۱۲ هزار لرستانی از استان مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سمانه حسن‌پور شامگاه سه شنبه در در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت لرستان تقریبا نصف کشور است اظهار داشت: این رقم در کشور ۱.۲ درصد و در لرستان ۷ دهم درصد است. 
وی افزود: ۶۴.۵ درصد جمعیت استان شهری است و روند نرخ بیکاری ما گویای این است که در سنوات اخیر اندکی شاهد بهبود نرخ بیکاری هستیم. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: از ابتدای امسال نرخ تورم در لرستان حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. 
حسن‌پور گفت: رشد اقتصادی استان تابع نوسانات رشد اقتصادی کشور نیست. 
وی افزود: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، سالانه ۱۲ هزار لرستانی از استانن مهاجرت می کنند و این افراد بیشتر در تهران، البرز، کرمان، یزد، خوزستان و اصفهان ساکن می شوند و چون زمینه کسب و کار برای آن‌ها مهیا است. 

وی با بیان اینکه لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی،  دارد افزود: این استان رتبه اول در تولید ماهیان سردآبی و همچنین تولید حبوبات را دارد که از ظرفیت‌های استان است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه لرستان ضمن برخورداری از منابع آبی و ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه خروشان نیازمند سازه‌های آبی است عنوان کرد: باید گامی اساسی در راستای توسعه پایدار استان برداشته شود. 

حسن‌پور با بیان اینکه در حوزه گردشگری فرایند ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک شروع شده است بیان کرد: در لرستان ۲۵۰۰ اثر داریم که جزء فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند. 

وی با بیان اینکه لرستان ۲۳ درصد ذخایر سنگ کشور را دارد عنوان کرد: این استان قطب مهم تولید دارو با داروسازی‌های اکسیر و داملران است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان بودجه مصوب عمرانی استان بود افزود: این اعتبار امسال به ۲۷۴۲ میلیارد رسیده که رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد. 

به گفته حسن‌پور سال گذشته ۱۶۸۷ میلیارد تومان درآمد استان بوده که امسال با ۳۸ درصد رشد به ۲۳۲۴ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.