مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با مصوبه اخیر استاندار خراسان رضوی در هفته گذشته قرار است در محور جاده کلات شهرک تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شود.

ایجاد شهرک تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر در محور جاده کلات

به گزارش قدس خراسان، در حاشیه بازدید معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد از دو واحد صنعتی در مشهد جعفر فرشچی عنوان کرد: دو موضوع در استان با آن مواجه‌ایم یکی کمبود زمین در استان برای واحدهای صنعتی و دیگری تامین انرژی برق واحدهای صنعتی.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: با کمک دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان توانستیم شهرک صنعتی شماره ۵ یا رضوی را راه‌اندازی کنیم که بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در حال حاضر است و امیدواریم با توسعه آتی که برای این شهرک اتفاق می‌افتد بزرگترین شهرک صنعتی کشور شود.

وی افزود: از مزیت‌های این شهرک قرار داشتن کنار شهر فروگاهی، نزدیکی گمرک شهید مطهری، کنار خط ریل مشهد تهران و سرخس، نزدیکی به آزاد راه حرم تا حرم و مجاورت با شهر مشهد است که بهترین موقعیت استراتژیک برای یک شهرک صنعتی محسوب می‌شود و در اختصاص زمین تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و تقریبا توانسته‌ایم ظرف مدت یکسال این موضوع را حل کنیم.

فرشچی با اشاره به ایجاد زیرساخت های برق برای شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: در سال گذشته در بحث زیرساخت‌ها توانستیم ۷ قرار داد ایجاد پست برق را با شرکت برق و سازمان برنامه و بودجه برای شهرک های صنعتی استان منعقد کنیم و در حال حاضر چند پست در مرحله اتمام است و سعی کرده‌ایم نیازهای برقی شهرک های صنعتی را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درباره تامین گاز شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: با شرکت گاز صحبت و مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم بحث تامین گاز برای واحدهای صنعتی را به صورت کامل و دائم داشته باشیم که امیدواریم بتوانیم مشکل شهرک‌های صنعتی را حل کنیم. 

وی ادامه داد: در بحث قطعی برق که در حال وقوع است به این فکر هستیم که در شهرک‌های صنعتی حداقل قطعی برق و گاز را داشته باشند. در بحث کمبود برق علاوه بر احداث پست‌های برق، در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر چند نقطه در اطراف مشهد برای استقرار سرمایه گذاران حیطه تولید برق تجدید پذیر خورشیدی مشخص شده و با مصوبه اخیر استاندار خراسان رضوی در هفته گذشته درباره احداث شهرک تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر قرار است این شهرک در محور جاده کلات ایجاد شود.

فرشچی در پایان گفت: در شهرک‌های صنعتی دیگری که الان وجود دارند مقداری از زمین‌های قابل استفاده برای انرژی‌های تجدید پذیر انتخاب شده تا در اختیار سرمایه گذاران برای تولید برق خورشیدی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.