طبق گزارش های اقتصادی جدید، اینترنت هم در لیست تورم کالاها قرار گرفته است.

اینترنت هم در لیست تورم کالاها قرار گرفت!/ اینترنت در 1402 چقدر گران شد؟

شاید فکرش را نمی کردیم که «اینترنت» هم یک روز در آمار مرکز آمار ایران، در کنار نرخ تورم گوشت قرمز و سفید و میوه و برنج و روغن بیاید. اما حالا می بینیم که اینترنت نه تنها در این جدول قرار گرفته بلکه رکورددار نرخ تورم در دی ماه شده و با رشد ۸.۵ درصدی به عنوان سنگین‌ترین تورم ماهانه در سبد مصرفی خانوارها در این ماه قرار گرفته است.

روزنامه خراسان نوشت: عضو هیئت مدیره کسب و کارهای مجازی می گوید: هنوز مشخص نیست که درآمد دولت از اپراتورها در کجا هزینه می شود و چرا مردم باید زیر بار هزینه توسعه زیرساخت بروند، ضمن این که با همین شرایط مردم همچنان اینترنت با کیفیتی دریافت نمی کنند.

اینترنت در پایش تورم ماهانه با ۸/۵ درصد بیشتر از گوشت قرمز و سایر کالاها جلو زد.

قیمت اینترنت

اینترنت ایران، در «کیفیت» آخر است اما در «رشد قیمت»، اول شد.

نموداری که مرکز آمار ایران به صورت رسمی از «رشد ماهانه قیمت» 20 قلم کالا و خدمات مصرفی خانوارها برای ماه دی منتشر کرده است، نشان می‌دهد، مصرف‌کنندگان اینترنت در این ماه با «رشد قیمت 8.5 درصدی» مواجه شدند که سنگین‌ترین تورم ماهانه در مقایسه با دیگر عناصر سبد مصرفی‌شان بوده است.

این جهش قیمتی نتیجه همان تصمیمی است که ماه گذشته «اپراتورها» روی دوش کاربران گذاشتند.

رشد قیمت فروش اینترنت در شرایطی که کاربران مجبورند برای استفاده از فیلترشکن، «مصرف زیاد اینترنت» را تحمل کنند و از سوی دیگر، سرعت و کیفیت پایین اینترنت را نیز به جان بخرند، «اوج تحمیل تورم» به حساب می‌آید.

در این نمودار، همانطور که مشاهده می‌کنید، شاخص قیمت مصرف‌کننده در فاصله آذر تا دی،‌ 2.6 درصد افزایش پیدا کرده (تورم عمومی) و در عین حال قیمت روغن به جای افزایش، نزدیک به یک درصد کاهش قیمت داشته است./ دنیای اقتصاد

منبع: شهر فردا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.