عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی:  باید تولید بنزین را افزایش دهیم که پالایشگاه مهر خلیج فارس و پتروپالایش شهید سلیمانی در دستور کار قرار دارد؛ پالایشگاه مهر خلیج فارس پیشرفت بالای 50 درصدی داشته است و کلنگ زنی پتروپالایش شهید سلیمانی هم به زودی آغاز می شود.

کلنگ زنی پتروپالایش شهید سلیمانی به زودی آغاز می شود؛ حل معضل ناترازی بنزین با توسعه ظرفیت تولید و واردات خودروها

هادی بیگی نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در رابطه با وضعیت بنزین، اظهار داشت: برآورد سال آینده بنزین، واردات حدود 5 میلیارد دلار است اما اینکه چرا به وارد کننده بنزین تبدیل شدیم به این دلیل است که طی سال های گذشته مصرف بنزین بالا رفته، تولید ما متوقف است از سوی دیگر پالایشگاه جدیدی هم وارد مدار نکردیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین تاکید کرد که در زمینه بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت هم اقدامات لازم انجام نشده است؛ بنابراین طبیعی است که با کمبود بنزین مواجه شویم.

بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال آینده تعداد زیادی خودرو تولید و وارد چرخه کشور می شود و نمی تون جلوی تولید خودرو را گرفت و وقتی مردم ماشین بیشتری استفاده می کنند، طبیعی است که مصرف هم افزایش پیدا کند. بنابراین ابتدا باید کاهش مصرف سوخت در دستور کار قراربگیرد که با بهینه سازی و تولید خودروهای کم مصرف امکان پذیر است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پالایشگاه مهر خلیج فارس و شهید سلیمانی، گفت: همچنین باید تولید بنزین را افزایش دهیم که پالایشگاه مهر خلیج فارس و پتروپالایش شهید سلیمانی در دستور کار قرار دارد؛ پالایشگاه مهر خلیج فارس پیشرفت بالای 50 درصدی داشته است و کلنگ زنی پتروپالایش شهید سلیمانی هم به زودی آغاز می شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه در بودجه 1403 رقمی را برای بهینه سازی مصرف سوخت مصوب کردیم، گفت: واردات خودروهای برقی و واردات خودروهای خارجی با این هدف انجام می گیرد که بتوانیم ماشین های کم مصرفی را در کشور داشته باشیم. ایران خودرو هم با توجه به آنچه اعلام کرده به دنبال سرمایه گذاری برای تولید خودروهای کم مصرف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.