بهره مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت ۱۷۰ هزار نفری سه شهر و بیش از ۴۰۰ روستای دلفان از نعمت برق، ارمغان انقلاب اسلامی برای این شهرستان است.

برق رسانی به تمام مناطق شهری و روستایی دلفان، ارمغان انقلاب اسلامی
به گزارش قدس آنلاین،  یکی از زیرساخت های مهم در توسعه،آبادانی و ماندگاری روستاییان، بهره مندی از نعمت برق است که این مهم به برکت انقلاب اسلامی در شهرستان دلفان محقق شده است.

شهرستان دلفان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، سه شهر و ۴۴۴ روستا در شمال غربی لرستان واقع شده است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شهر نورآباد مرکز این شهرستان فاقد برق بود و تنها بخش کوچکی از شهر برق ناپایداری را از طریق یک ژنراتور دیزلی دریافت می کرد و روستای برق دار هم در دلفان وجود نداشت.

‌پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تامین برق پایدار شهر نورآباد، در پهنه گسترده دلفان با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت از کوه های سر به فلک کشیده گرین در شرق تا کوه های سر به فلک کشیده مهراب‌ و سرکشتی، دکل های برق برافراشته شد تا روشنایی برق به را به دورترین و سخت گذرترین روستاهای این شهرستان برساند.

مدیر شرکت توزیع برق دلفان در این خصوص  می گوید به برکت انقلاب اسلامی اقدامات چشمگیری در حوزه زیرساخت های اساسی شهرستان صورت گرفته است و اکنون ۱۰۰ جمعیت روستایی و شهری دلفان از نعمت برق برخوردار شده اند.

فخرالدین حسن‌پوریان افزود: قبل از انقلاب اسلامی حتی یک روستای این شهرستان از نعمت برق برخوردار نبود، برق قسمت کوچکی از شهر نورآباد نیز توسط دستگاه های ژنراتور تامین می‌شد و تعداد اشتراکات حدود ۴۰۰ فقره بود که این آمار هم اکنون به بیش از ۵۵ هزار مشترک افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک پست ۶۳ کیلو ولت در دلفان نصب گردید تصریح کرد: این طرح علاوه بر تامین برق شهر نورآباد، دورترین مناطق شهرستان دلفان را نیز پوشش می دهد که این خدمات در سایه نظام اسلامی صورت گرفته است.

مدیر توزیع برق دلفان تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت در سال های آینده، این شهرستان به پست دوم ۶۳ کیلو ولت نیازی ضروری داشت که عملیات نصب این پست طی ۲ سال گذشته روند مطلوبی را داشته است.

پست ۶۳کیلوولت دوم دلفان آماده بهره برداری

حسن پوریان گفت: پست ۶۳کیلو ولت جدید فرصت مطلوبی را برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم می کند و یکی از مهمترین زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاران است که می توانند بدون نگرانی نسبت به فعالیت اقتصادی در بخش های مولد مانند صنعت و کشاورزی اقدام نمایند.

وی ساخت پست جدید برق را یکی از پروژه های مهم دولت سیزدهم در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه نقش مهمی در تقویت شبکه برق شهرستان دارد و از نظر پدافند غیرعامل یک نقطه قوت محسوب می شود که عملیات احداث آن به پایان رسیده است و به زودی بهره برداری می شود.

فرماندار دلفان نیز  گفت: قطعی مکرر برق و ضعف ولتاژ در سالیان گذشته یکی از مشکلات این شهرستان در حوزه برق صنعتی و خانگی بود که مردم را به ویژه در روستاها با مشکل مواجه می کرد.

اصغر قهرمانی افزود: عملیات اجرایی پست ۶۳ کیلو ولت دلفان سال ۱۴۰۰ با هدف افزایش ضریب اطمینان تامین برق شهرستان، جلوگیری از قطعی برق یا خاموشی ناخواسته و تامین انرژی مورد نیاز سال های آینده آغاز و تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت برق باختر هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.